Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Cita prèvia, control de temperatura, ús de mascareta i desinfecció de mans, principals mesures de seguretat per reobrir l’Ajuntament de la Seu

Cita prèvia, control de temperatura, ús de mascareta i desinfecció de mans, principals mesures de seguretat per reobrir l’Ajuntament de la Seu

Des que es va decretar l’estat d’alarma, tots els departaments municipals han seguit treballant de manera ininterrompuda, la gran majoria mitjançant el teletreball. Només les urgències s’han gestionat presencialment
Ajuntament de la Seu d'Urgell
18/05/2020 15:45

L’Ajuntament de la Seu d’Urgell incrementarà les mesures de seguretat en l’accés de les dependències municipals de l’edifici consistorial, a la plaça dels Oms, per evitar al màxim la propagació de la Covid-19 en la fase 2 de desescalada, que a la Seu d’Urgell, en principi s’ha d’iniciar dilluns vinent, 25 de maig, si prospera la proposta presentada pel Departament de Salut de la Generalitat pel que fa a l'Alt Pirineu i Aran. Això comportarà un increment de la mobilitat de la ciutadania al complex municipal.

La regidora d’Atenció Ciutadana-OAC de l’Ajuntament urgellenc, Carme Espuga, explica que “davant l’actual situació i estat d’alerta, provocada per la Covid-19, però pensant en la progressiva desescalada i reobertura del serveis municipals d’atenció a ciutadans, s’estan preparant les diferents accions a dur a terme per a garantir l’atenció ciutadana amb el màxim de garanties sanitàries”.  

Així, les noves mesures de seguretat, seguint els criteris sanitaris per garantir el serveis d’atenció ciutadana durant la desescalada, de cara a la nova normalitat seran:

  • Distància mínima de 2 metres entre treballadors municipals, entre treballadors municipals i ciutadans i entre ciutadans i ciutadans.
  • Centralització de totes les atencions a la planta baixa de l’edifici municipal per evitar la circulació de ciutadans cap a les plantes superiors.

Carme Espuga remarca que “aquesta crisi és també una oportunitat, ja que ens ha demostrat com el món digital ens pot ajudar, també en l’administració. La Covid-19 només ens ha accelerat un canvi que ja teníem pendent de fer cap a l’era digital”.

Les principals novetats seran:

  • Maximitzar l’atenció telemàtica als ciutadans. En el cas de persones jurídiques (societats, autònoms, associacions....) serà obligatòria atenent però a les excepcions justificades que es puguin donar.
  • S’estan estudiant models innovadors d’atenció ciutadana com pot ser la videoconferència sempre i quan garanteixin la seguretat de les transaccions.  
  • S’atendrà presencialment als ciutadans que hagin d’anar inevitablement a l’Ajuntament i per tant NO puguin ser atesos per cap dels sistemes establerts. Aquesta atenció es farà exclusivament pel sistema de cita prèvia que es podrà demanar preferentment per telèfon a partir del pròxim divendres 22 de maig. La cita prèvia afectarà qualsevol tramitació o petició de reunió entre personal de l’Ajuntament i ciutadans.  
  • S’habilitarà un únic accés a l’edifici de l’Ajuntament, vigilat per un conserge,  amb les mesures de protecció necessàries (control de temperatura, desinfecció de mans i mascareta obligatoris).
  • S’habilitarà 1 sala a planta baixa per fer possibles les reunions o consultes presencials amb cita prèvia, entre personal dels departaments de l’Ajuntament i els ciutadans. D’aquesta manera es garantirà la seva correcta desinfecció entre ús i ús, també s’evitarà el trànsit de ciutadans a les plantes superiors amb els conseqüents riscos. Per fer possible aquest sistema, els tècnics dels departaments oferiran una franja horària d’atenció.
  • Hi haurà personal de neteja i durant tota la jornada, a la planta baixa, garantint d’aquesta manera la correcta desinfecció de tots els punts d’atenció presencial.

Activitat ininterrompuda

Des que es va decretar l’Estat d’alarma a causa de la pandèmia de la Covid-19, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha seguit donant servei tant a veïns, empreses i ciutadans en general que així que ho han necessitat. Els treballadors i treballadores municipals han estat al capdavant de les seves tasques a través del teletreball, mentre que les urgències que han sorgit durant l’etapa de confinament s’han resolt de manera presencial.

En xifres, des del 16 de març fins avui, l’Ajuntament urgellenc ha atès un total de 2.117 trucades i s’ha donat tràmit a un total de 1.205 sol·licituds al registre d’entrada.