Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / CiU vol accelerar l'execució de la variant de la N-260 a Gerri de la Sal amb millores tècniques

CiU vol accelerar l'execució de la variant de la N-260 a Gerri de la Sal amb millores tècniques

05/11/2008 13:32

El diputat del Grup Parlamentari de Convergència i Unió i alcalde de Sort, Agustí López, ha impulsat l’acord unànime del Parlament per tal d’instar el Govern a “sol·licitar al Ministeri de Foment que tregui a licitació, a través del SEITT, el més aviat possible, la construcció de la variant de la carretera N-260 al seu pas per Gerri de la Sal, amb les millores tècniques que siguin compatibles amb la funcionalitat de la via i que corresponguin al seu propi àmbit d’actuació, d’acord amb la informació pública aprovada”.

Aquest acord ha estat possible a partir de les negociacions que el diputat nacionalista ha portat a terme amb tots els grups polítics a partir de la Proposta de Resolució que ell mateix va presentar al Parlament el passat mes de juny.

Agustí López ha celebrat l’acord i ha recordat, que “a les diferents diagnosis de l’Eix Pirinenc en el trajecte que travessa el territori del Pallars Sobirà s’indica que el punt amb més riscos per als vehicles i per als vianants és el de la travessia urbana de Gerri de la Sal”.

El tram entre Sort i la Pobla de Segur de la carretera N-260, o Eix Pirinenc, que passa pel fons de la vall de la Noguera Pallaresa, és la via utilitzada a la pràctica totalitat dels desplaçaments Pallars Sobirà – Lleida i Pallars Sobirà – Barcelona. Òbviament és la única via d’accés del Pallars del nord cap a Tremp, al Pallars Jussà, on es concentra un seguit de serveis supracomarcals com l’Hospital del Pallars, el Jutjat de Primera Instància i Instrucció o la Delegació del Govern a l’Alt Pirineu i Aran.

López ha destacat, que “la travessia urbana de Gerri de la Sal és certament estreta, amb voreres amb una amplada de 0,50 metres o fins i tot inexistents en alguns punts. Sovint, l’encreuament de dos vehicles pesats, camions o autocars, fa que es col·lapsi el trànsit fins que un dels dos recula, amb tot el rosari de vehicles que el segueix. Al llarg dels darrers anys s’han produït algunes situacions angoixants, principalment quan una ambulància trasllada d’urgència un malalt del Pallars Sobirà a l’hospital i es troba amb un dels embussos abans descrits”.

Pel que fa als vianants, residents de Gerri o turistes que visiten les salines, l’església del Monestir de Santa Maria, el pont romànic o l’alfolí de la sal, Agustí López ha destacat també, que “transitar vora la carretera per unes voreres inadequades i excessivament estretes representa un risc considerable”.

Per tant, segons López, “la construcció del túnel de la variant prevista per evitar el pas per la població de Gerri de la Sal reduirà sensiblement el temps de viatge entre Barcelona o Lleida i el Pallars Sobirà i facilitarà la conducció”. Tal com ha recordat el diputat nacionalista, “als Pressupostos Generals de l’Estat per a 2008, fruit d’una esmena del Grup de CiU al Congrés dels Diputats, hi figura una partida de 3 milions d’euros per iniciar aquesta obra tan transcendental per a l’economia i el benestar dels ciutadans de la comarca del Pallars Sobirà”.

Agustí López ha comentat que “espera que l’acord assolit avui impulsarà definitivament l’execució del túnel de la variant de la carretera N-260 a Gerri de la Sal i donarà solució als desacords entre el Ministeri de Foment i l’Ajuntament de Baix Pallars en relació amb el tractament del petit nucli del Comte i de la connexió amb la carretera que enllaça Gerri de la Sal amb la Pobleta de Bellveí, al Pallars Jussà, passant per Peramea, Bretui, Cortscastells, Montcortés i l’Estany de Montcortés”. Agustí López considera que “aquesta obra ha d’executar-se urgentment, ja que ja es compte amb pressupost per iniciar-la” i afirma també, que “els ajustos i millores que siguin necessaris, atenent els suggeriments de l’Ajuntament de Baix Pallars, s’hauran de resoldre en el moment de la signatura de l’Acta de replanteig de l’obra amb l’empresa adjudicatària”.