Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Comença el projecte 'Famílies acollidores a les escoles'

Comença el projecte 'Famílies acollidores a les escoles'

El Pla Educatiu d’Entorn ofereix formació als voluntaris
Col.legi Albert Vives
02/01/2008 13:26

La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC) i l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, a través del Pla Educatiu d’Entorn, organitzen des d’avui i fins divendres un curs de formació per a ‘Famílies acollidores a les escoles de la Seu i comarca'. El projecte compta amb el suport del departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, que aporta una subvenció de 4.000 euros.

L’objectiu de la iniciativa és aconseguir la integració en la comunitat educativa de les famílies nouvingudes amb la creació de la figura de ‘la mare o el pare acollidor’. Segons ha explicat la coordinadora de la FAPAC a l’Alt Urgell, Carlota Valls, “el que busquem són persones sensibilitzades amb la immigració i multiculturalitat”.

Els pares acollidors faran l’acompanyament dels nouvinguts en el procés de matrícula als col.legis i en l’elecció d’assignatures, la compra de material i roba, o l'accés al transport escolar o el menjador. També orientaran les noves famílies en el coneixement del centre, de les instal.lacions, del professorat i de l’associació de mares i pares. Finalment faran una intervenció més general per donar a conèixer als nouvinguts la ciutat i els recursos de què disposen.

L’activitat està considerada de ‘semivoluntariat’, ja que estarà parcialment remunerada. Segons ha comentat Carlota Valls, “requereix una dedicació i compromís i és per això que s’ha aconseguit el suport econòmic de la Generalitat per donar-li forma, ja que abans es feia de forma més informal”. La coordinadora de la FAPAC ha afegit que “el que interessa a tots és que aquestes famílies s’integrin el més aviat possible perquè no hi hagi desequilibris i perquè tot funcioni millor”. Valls considera que “a les escoles petites els protocols d’acollida ja funcionen, però als centres grans cal més col.laboració”.

Els voluntaris del projecte rebran una formació a càrrec del Pla Educatiu d’Entorn que els permetrà a partir d’aquest segon trimestre escolar actuar en el centre educatiu on tinguin els seus fills escolaritzats. La iniciativa es fa en col.laboració amb els directors dels centres i l'oficina d’escolarització municipal.