Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Dirigents turístics d'Andorra plantegen un carril bus entre la Seu i la frontera

Dirigents turístics d'Andorra plantegen un carril bus entre la Seu i la frontera

L'Skål Club el proposa per connectar més ràpidament l'aeroport i el Principat i afavorir el transport públic. Tanmateix, no detallen qui finançaria la infraestructura a l'N-145, reformada ara fa tres anys
Frontera del riu Runer
10/08/2016 18:10

L'Skål Club d'Andorra, una associació de dirigents d'empreses turístiques, ha proposat que la carretera N-145, entre la Seu i la frontera, incorpori en el futur un carril bus a banda i banda de la via. Segons ha publicat el Diari d'Andorra, l'organització admet que l'objectiu principal de la seva proposta seria que hi hagués una connexió més ràpida entre l'aeroport i el país veí.

En aquest sentit, el president de l'entitat, Albert Puente, qualifica de "handicap" les cues que es generen de manera habitual a la frontera, a l'hora de promocionar la proximitat de l'aeroport amb Andorra. Per això, planteja que el carril bus que ja existeix entre Andorra la Vella i Sant Julià de Lòria s'allargui fins a la Seu. Puente creu que això també ajudaria, de retruc, a fomentar el transport públic en els desplaçaments transfronterers entre la capital alturgellenca i el Principat.

Tanmateix, en aquestes declaracions l'Skål Club no entra a detallar qui s'hauria d'encarregar de pagar aquesta infraestructura que beneficiaria les empreses turístiques i de transport, si bé apunta que s'hauria de "parlar amb autoritats"; és a dir, amb administracions públiques, ja que creu que seria "un avantatge per a tots". En el precedent de l'aeròdrom de la Seu, el finançament el va assumir de manera majoritària la Generalitat, mentre que el Govern d'Andorra només s'ha integrat en la gestió un cop finalitzada la conversió en aeroport públic, amb l'objectiu de promocionar-lo a nivell turístic.

La reforma de la carretera N-145 es va completar ara fa tot just tres anys, després d'una llarga reivindicació per part dels milers de conductors que utilitzen aquesta via, ja sigui per anar a treballar o bé per turisme. Les obres van comportar la millora del traçat i la construcció del túnel del Bordar, entre la Seu i Anserall. A més a més, per reduir els accidents i els avançaments temeraris, es va establir la prohibició d'avançament pel carril contrari, amb línia contínua a tot el trajecte.