Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Diversos trams de la N-260 tenen un risc alt d'accidentabilitat

Diversos trams de la N-260 tenen un risc alt d'accidentabilitat

Els trajectes de Martinet a Isòvol i de Coll de Nargó a Adrall, entre els més perillosos. D’altres punts de les carreteres pirinenques figuren amb un risc mitjà-alt a l’estudi Eurorap
El Pont de Bar
07/08/2007 09:18

Diversos trams de la carretera N-260 al seu pas pel Pirineu català presenten un risc alt d’accidentabilitat, segons les dades més recents de l’informe europeu Eurorap, corresponents a l’any passat.

De fet, el tram de vint quilòmetres entre Martinet i Isòvol hi apareix com el més perillós de Catalunya i el tercer més perillós d’Espanya, amb una qualificació de risc de 216. A més a més, ja figurava entre els deu més perillosos també a l’estudi del 2005. Només el superen un tram de la N-340 entre les províncies de Múrcia i Alacant (amb una qualificació de 306) i una altra carretera pirinenca, la N-330 entre Sabiñánigo i Jaca, amb 287.

Pel que fa a la resta de l’Eix Pirinenc, figuren amb risc mitjà-alt (la segona categoria de perillositat) el tram entre la Seu d’Urgell i el port del Cantó i també el que va de Ripoll a Ribes de Freser. A la part de l’Aragó, també té aquesta qualificació tot el tram que va de Jaca fins a la frontera amb Navarra, resseguint el pantà de Yesa.

D’altra banda, entre els trams de risc moderat hi ha els que van de Sort a la Pobla de Segur, de la Seu a Martinet, d’Isòvol a Puigcerdà, de Sant Joan de les Abadesses a Olot i de Besalú a Figueres, com també bona part del tram entre el Pont de Suert i Sabiñánigo.

Pel que fa a la carretera C-14, en l’estudi Eurorap apareix amb un risc molt elevat d’accidentabilitat –semblant al tros de Martinet a Isòvol- el trajecte de vint quilòmetres entre Coll de Nargó i Adrall. La part entre Ponts i Coll de Nargó, recentment reformada, té un risc mitjà-alt.

Al mapa de l’Eurorap també apareix amb línia negra la carretera N-230 entre el Pont de Suert i el túnel de Vielha, tot vorejant la frontera amb l’Aragó.
L’anàlisi també destaca que la collada de Toses és el lloc de l’Estat on hi ha més percentatge d’accidents de motocicleta. Tot i que la xifra de sinistres no és molt alta, es dóna el cas que en el tram entre Ribes de Freser i Queixans tres de cada quatre accidents són protagonitzats per vehicles de dues rodes.

La majoria de carreteres pirinenques que destaca l’Eurorap tenen en comú el fet de ser d’un sol carril per banda, amb un traçat sinuós i amb un trànsit moderat de vehicles pesants, a més a més de moments de trànsit més intens com és el cas del mes d’agost. Tot plegat fa que sovint hi hagi avançaments arriscats que poden derivar en accidents.

L’Eurorap és un estudi d’abast europeu que realitzen diverses entitats d’automobilistes del continent. L’estudi espanyol l’ha coordinat el RACE amb la col.laboració amb el RACC.