Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El cartipàs de la Seu es divideix en quatre grans àrees

El cartipàs de la Seu es divideix en quatre grans àrees

Cadascuna tindrà alhora quatre subàrees amb un regidor responsable. Albert Batalla, Teresa Casasses, Jesús Fierro i Miquel Colom seran els tinents d’alcalde
Ajuntament de la Seu d'Urgell
09/07/2007 16:45

El primer ple de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell des de la constitució del nou consistori, el dia 16 passat, té previst aprovar aquest vespre el nou cartipàs que reparteix les funcions de l’equip de govern per a la nova legislatura. La principal novetat és que hi haurà quatre tinences d’alcaldia, una més que fins ara. Cada tinent d’alcalde dirigirà una de les quatre àrees principal de gestió, dividida alhora en quatre subàrees.

La primera gran àrea, la de Promoció de la Ciutat, serà encapçalada pel primer tinent d’alcalde, Albert Batalla, que alhora dirigirà la subàrea de Promoció econòmica, mercats, fires, comerç i turisme. Mireia Pellicer serà la regidora de Festes i de Formació ocupacional; Miquel Colom, de Cultura; i Lluís Biosca, d’Innovació tecnològica i OAC.

L’àrea d’Atenció a les Persones l’encapçala la segona Tinent d’alcalde, Teresa Casassas, que assumeix les subàrees de Gent Gran, Polítiques d’Igualtat i Participació Ciutadana. Salut, Serveis Socials, Solidaritat i Cooperació seran a càrrec d’Anna Vives; Joventut i Infància, de Mireia Pellicer; i Educació, de Mireia Alba.

El tercer tinent d’alcalde, Jesús Fierro, dirigirà l’àrea de Serveis Centrals i s’encarrega directament d’Hisenda, Urbanisme i habitatge i recursos humans. Les subàrees de Patrimoni municipal, Règim interior, Atenció al ciutadà i OAC les controla Teresa Casassas; Seguretat ciutadana i Protecció civil, Lluís Biosca; i Comunicació, Mireia Alba.

Finalment, Miquel Colom serà el quart tinent d’alcalde i dirigirà l’àrea de Serveis al Territori, a més a més de portar directament les subàrees de Parcs i jardins, Via Pública, Serveis Municipals i Cementiri. Medi Ambient i Sostenibilitat seran a càrrec de Mireia Pellicer; i Mobilitat, Castellciutat i Barris, d’Albert Batalla. De la seva part, Anna Vives serà regidora adjunta de barris.

L’alcalde, Jordi Ausàs, afirma que la prioritat de la nova estructura ha de ser “donar una resposta més eficient i àgil a les necessitats dels urgellencs i urgellenques”. Segons Ausàs, “els darrers anys els municipis van assumint noves competències a mida que la societat s’ha anat fent més complexa perquè les persones demanem més serveis”, sense oblidar el creixement demogràfic que està vivint la Seu.

ORDRE DEL DIA DEL PLENARI DE DILLUNS 09/07/07

1. Fixació de la periodicitat de les sessions per al mandat 2007-2011
2. Donar compte de la constitució dels grups municipals
3. Donar compte dels Decrets de l'alcalde sobre l'organització municipal
4. Creació i composició de les comissions informatives
5. Determinació dels representants municipals a òrgans col·legiats depenents de l'Ajuntament
6. Determinació dels representants municipals a entitats i òrgans no depenents de l'Ajuntament
7. Delegacions del ple a la Junta de Govern Local
8. Modificacions de pressupost