Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Cineclub de la Seu s'adhereix a la Federació Catalana de Cineclubs

El Cineclub de la Seu s'adhereix a la Federació Catalana de Cineclubs

La nova programació de l'entitat urgellenca barreja els últims èxits d'autor en en versió original amb els orígens del cinema català La primera sessió de la temporada es farà aquest dijous, 19 de gener, amb la projecció de 16 curts de Segundo Chomón
Cineclub (Cartell Gener-Maig 2012)
17/01/2012 09:52

El Cineclub de la Seu d’Urgell aposta enguany per la reactivació del 'cineclubisme' a l’Alt Urgell adherint-se a la Federació Catalana de Cineclubs. En la nova programació, es barregen els últims èxits cinematogràfics d’autor (sempre en versió original), amb els orígens del cinema a Catalunya.

El programa del Cineclub urgellenc dels mesos de gener a maig del 2012 començarà aquest dijous 19 de gener amb la projecció de 16 curts de Segundo Chomón, pioner del cinema català i figura reconeguda internacionalment pel que fa al desenvolupament del trucatge d’animació durant el període silent.

La sessió, en col.laboració amb la Filmoteca Terres de Lleida, es farà a Cinemes Guiu, a les 22.15 hores, i serà gratuïta. La presentarà Julio Lamaña, gestor de coordinació de la Federació Catalana de Cineclubs i Secretari General de la Federació Internacional de Cineclubs.

A més a més, conjuntament la filmoteca lleidatana es proposa aquesta temporada Dead Man (1995), de Jim Jarmush, una aproximació postmoderna al western, i la mirada irònica de Billy Wilder al món del periodisme amb Primera plana (1974).

També es projectarà el film americà Winter’s bone de Debra Garnik (2010), premiat als festivals de Sundance i Berlin, i la pel.lícula tailandesa Uncle Boonmee (2010), d’Apitchadpong Weerasethakul, que va ser guardonada a Cannes. Així mateix, la programació inclou l’últim film del polèmic cineasta danès Lars Von Trier, Melancolia (2011); Another year (2010), de Mike Leight; Somewhre (2010), de Sofia Coppola; La bici, de Ghislain Lambert (2001), de Philippe Harel; i el Dilema (1999), de Michael Mann.