Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El col·lectiu Eixarcolant endega una campanya per posar a debat el model agroalimentari

El col·lectiu Eixarcolant endega una campanya per posar a debat el model agroalimentari

El grup vol fomentar models de producció sostenibles, de proximitat i justos i inicia un micromecenatge per desenvolupar-lo. La proposta es donarà a conèixer arreu del país fins al 23 de juliol
Campanya del col·lectiu Eixarcolant
11/06/2021 18:02

El col·lectiu Eixarcolant iniciarà aquest diumenge una campanya per "posar a debat el model agroalimentari i de desenvolupament socioeconòmic", que es perllongarà fins al 23 de juliol. Aquest grup, que treballa per fomentar models de producció sostenibles, de proximitat i justos, s'han proposat fer realitat la construcció d'un nou model agroalimentari que, segons expliquen, permeti donar resposta a la pregunta "a què contribuïm amb el nostre consum?". Paral·lelament, inicien una campanya de micromecenatge per aconseguir els recursos necessaris per fer realitat la proposta.

La campanya està plantejada a nivell nacional i els seus impulsors aspiren a "posar les bases del nou model agroalimentari i demostrar que és possible", tot partint "del bagatge acumulat en els darrers cinc anys i de la certesa argumental que el canvi de model és inajornable". També parteixen de la idea que aquest canvi és "un tema cabdal a nivell de país, però massa vegades invisibilitzat a nivell mediàtic" i que és "una tendència que és important revertir".

La proposta concreta que desenvolupa actualment Eixarcolant, en el marc del seu projecte nacional per mostrar el canvi que volen dur a terme, és a Jorba (Anoia), on gestionen un forn de pa. Entre els objectius que s'han marcat amb aquesta campanya també hi ha que tothom sàpiga a què contribueix amb el seu consum, fomentar la sobirania alimentària, convertir el sector primari en un "element vertebrador" de l'economia i recuperar espècies silvestres comestibles, varietats agrícoles tradicionals i receptes o usos perduts, alhora que innovar en la gastronomia, tot mesclant receptes de la resta del món amb productes locals. Finalment, també volen contribuir a "donar resposta a l'emergència climàtica".

La campanya preveu obrir un micromecenatge al web Goteo. L'objectiu que s'han marcat és obtenir entre 64.900 euros -com a mínim i 106.200 euros, en el supòsit més òptim.