Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El compositor i percussionista Arnau Obiols versiona el Cant de la Sibil·la de la Seu en el seu nou disc

El compositor i percussionista Arnau Obiols versiona el Cant de la Sibil·la de la Seu en el seu nou disc

'Libèrrim' inclou onze composicions en clau de jazz i es presentarà oficialment a la capital de l'Alt Urgell el pròxim mes de març
Imatge promocional del disc 'Libèrrim'
22/12/2015 12:55

El compositor i percussionista de la Seu d'Urgell, Arnau Obiols, ha inclòs una versió del Cant de la Sibil·la de la Seu en el seu nou disc, Libèrrim, publicat a principis de novembre. La cançó, en clau de jazz, ha estat arranjada per ell mateix per als cinc instruments amb els quals ha gravat l'àlbum: la trompeta, el clarinet, el violoncel, la tuba i la bateria. Obiols assegura en declaracions a l'ACN que es tracta d'un tema "molt especial i imponent; un cant a quatre veus en què hi encaixen perfectament les tessitures instrumentals".

Obiols va presentar recentment el disc a Barcelona, a la sala Jamboree, i el pròxim mes de març farà la presentació oficial a la Seu amb un concert. El Cant de la Sibil·la, un drama litúrgic en cant gregorià que es va recuperar l'any 2011 a la capital urgellenca, compta amb una partitura original que es conserva a l'Arxiu Capitular i que es va deixar d'interpretar el 1536. L'especificitat de la versió de la Seu és que és en català i, per tant, es considera una de les primeres expressions poètiques en aquesta llengua.

Obiols ha fet d'aquesta peça una obra de jazz i improvisació de dotze minuts de durada. En aquest sentit, el músic urgellenc explica que ha agafat la melodia i la tornada i n'ha interpretat el diàleg. "Hi ha moments més preciosistes, però la música ens porta a la fi del món; hem estat més fidels a la lletra que a la música", remarca.

El disc Libèrrim està format per dotze temes compostos per Obiols, tret de la Sibil·la, en clau de jazz però amb una important influència de la música tradicional. "Em venia de gust compondre per a aquests instruments, tot i que és una formació poc habitual", comenta. I afegeix: "Ho he fet així perquè a mi m'aporta moltes possibilitats a l'hora d'improvisar, colors i textures". L'autor subratlla que "la improvisació és molt oberta, per tant cada cop que toquem el disc en directe sona diferent, passen moltes coses i hi afegim instruments que no hi ha al disc".