El Congrés d'Educació i Entorn proposa un ensenyament més pràctic
L'ensenyament s'ha d'enfocar més cap a la creació de projectes i la resolució de problemes quotidians de la societat. És un dels missatges que s'ha transmès a les primeres ponències del setè Congrés d'Educació i Entorn, centrat enguany en l'emprenedoria.
Un dels primers ponents convidats ha estat el fundador i president d'Infonomia, Alfons Cornella, que ha posat l'accent en la necessitat de formar els joves perquè es puguin valdre per ells mateixos. Cornella és partidari de canviar l'actual esquema de formació per assignatures, reduir el temps dedicat a matèries com ara la història i ampliar el que es destina a incentivar la creativitat i la capacitat d'endegar projectes econòmics.
El responsable de l'empresa catalana d'innovació reconeix que sovint des de l'ensenyament privat és més fàcil accedir al món de l'empresa. Tot i això, creu que el fet de no disposar d'un capital inicial i les traves burocràtiques existents a l'Estat espanyol no necessàriament han de ser un obstacle perquè la gent s'estableixi pel seu compte. Per Cornella, una idea brillant sempre tindrà sortida.
La jornada central del Congrés té com a novetat la presentació d'experiències tant de Catalunya com d'altres països. Entre els ponents d'avui hi ha Jerôme Ibert, professor de la Universitat Ille-1; Gabriel Masfurroll, president de Wings 4 Business; Claudia Fassero, representant de la regió del Piemont; Jürgen Claus, coordinador de programes europeus a Alemanya, i Mathieu Sechaud, responsable del col·lectiu francès Ville Campagne.