Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Consell d'Alcaldes presenta dues propostes per millorar la gestió dels boscos

El Consell d'Alcaldes presenta dues propostes per millorar la gestió dels boscos

Un dels plans proposa coordinar els ajuntaments, que posseeixen el 18% de la massa forestal catalana, i l'altre s'adreça a les propietats privades La reunió de Sorribes també ha servit per presentar el nou Arxiu Comarcal  
Consell d'Alcaldes Juliol'09
24/07/2009 11:58

El Consell d'Alcaldes de l'Alt Urgell d'aquest mes, celebrat a  Sorribes de la Vansa, ha servit per presentar dos projectes Interreg relacionats amb la gestió de boscos, promoguts pel Centre de la Propietat Forestal del Departament de Medi Ambient i Habitatge.

Els batlles han rebut informació sobre els plans Dynaforest i Movaforest. El primer projecte vol associar ls propietaris de boscos públics de Catalunya, on el 18% de la massa forestal és pública (unes 360.000 ha). D'aquesta superfície en són propietaris uns 200 ajuntaments i entitats municipals descentralitzades. L'Alt Urgell és una comarca amb molta massa forestal i, segons els representant del Centre de la Propietat Forestal, “és una de les comarques amb més interés perquè lideri aquest segon projecte per les seves característiques forestals” La primera jornada de treball del grup promotor es preveu que tingui lloc a la Seu d'Urgell en el mes d'octubre. Una de les accions que aquesta futura associació preveu és la de dividir Catalunya en unitats de gestió territorials.

Pel que fa al Movaforest, l'objectiu és organitzar la gestió dels boscos privats. Es faria una primera prova pilot on hi entrarien per part de l'Alt Urgell, els municipis d'Oliana, Peramola, Bassella, Cabó, Coll de Nargó i Valls d'Aguilar.

Presentació del director del nou arxiu comarcal
D’altra banda, el director del nou arxiu comarcal de l'Alt Urgell, Julio Quílez, va presentar als alcaldes de la comarca quines seràn les seves funcions, a més a més dels serveis que prestarà als diferents municipis. La gestió serà compartida mitjançant un conveni amb la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal i l'Ajuntament de la Seu. Quílez va demanar als alcaldes que confiïn en aquest nou servei, que es posarà en marxa properament un cop finalitzades les obres. La intenció de l'arxiu és la de preservar la documentació en les millors condicions i assegurar la seva pervivència al llarg dels anys.

El director de l'arxiu ha insistit en el fet que els ajuntaments guanyaran fent ús d'aquesta nova infraestructura, ja que seguiran mantenint la propietat de tota la documentació, ja sigui des de llibres d'actes antics, com fotografies, com tot tipus de material d'interès i en canvi, asseguraran la preservació de la documentació. El President del Consell Comarcal va proposar la celebració d'un futur Consell d'Alcaldes al nou edifici de l'arxiu per tal de donar a conéixer la infraestructura, les prestacions i serveis que oferirà de manera directa.

Els alcaldes van tractar d'altres assumptes, entre els quals hi ha la planificació de les inversions en la xarxa de camins de manera que es presenta l'ordre de prioritats d'actuacions per tal de poder negociar amb els diferents departaments de la Generalitat el finançament necessari per poder-ho portar a terme.

Es va acordar també enviar una mostra de condol als familiars de les víctimes mortals a l'incendi d'Horta de Sant Joan. La jornada s'ha completat amb una visita a l'església de Sant Julià dels Garrics, una de les esglésies de base romànica que conté un dels Retaules més importants de la col•lecció que es pot visitar al municipi.

Mostrar formulari de contacte