Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Consell de l'Alt Urgell i l'Ajuntament de la Seu unifiquen el Servei d'Assessorament en Estrangeria

El Consell de l'Alt Urgell i l'Ajuntament de la Seu unifiquen el Servei d'Assessorament en Estrangeria

Les gestions es faran des de l'edifici de l'ens comarcal, mentre que els serveis socials urgellencs s'ocupen del Servei d'Acollida Local
Consell Comarcal de l'Alt Urgell
27/06/2008 15:56

El Consell Comarcal de l’Alt Urgell i l’Ajuntament de la Seu d'Urgell crearan una única estructura en matèria d’Estrangeria. El Servei d’Assessorament en Estrangeria, que fins ara es prestava a les dues administracions, a partir de primers de juliol s’oferirà únicament al Consell Comarcal, per tal d’evitar la duplicació.

Aquest pas respon a la iniciativa de creació del nou format del Servei d’Atenció a l’Immigrant. El Consell s'encarregarà de les qüestions d'estrangeria, mentre que l'Ajuntament urgellenc tindrà el Servei d’Acollida Local. Aquest departament serà a les oficines de Serveis Socials de l’Ajuntament de La Seu d'Urgell.

Les funcions d’un Agent d’Acollida són informar i derivar als diferents serveis i recursos existents, com poden ser el padró, sanitat, educació i servei d’assessorament en estrangeria. També dóna suport en l’organització de les accions del Programa Integral d’Acollida, i en l’atenció i informació a tots els ciutadans sobre els temes de competència municipal, així com la traducció lingüística.

El Servei d’Assessorament en Estrangeria s’ubicarà, a partir de l’1 de juliol, a la planta baixa de l’edifici del Consell Comarcal. L’horari d’atenció al públic serà tots el dimarts, dimecres i divendres, d’11 a dues del migdia. Aquest horari amplia el nombre d’hores d’atenció que s’oferien fins ara. Tots els dijous, aquest servei es desplaça, de forma itinerant, per la resta de municipis de la comarca, prèvia cita concertada des del propi municipi.

El Conseller Comarcal de Serveis Socials, Josep Maria Cequiel, i la Regidora de la mateixa àrea de l’Ajuntament de La Seu, Anna Vives, han coincidit en declarar que “la nova estructura del servei amplia l’horari d’atenció, unifica criteris d’actuació, facilita la ubicació per part de l’usuari i disminueix el cost a l’administració pública”.