Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Govern català segueix estudiant el traçat per fer arribar el tren a la Seu

El Govern català segueix estudiant el traçat per fer arribar el tren a la Seu

La decisió es prendrà quan es completi l’anàlisi tècnica de les dues alternatives El consistori urgellenc veu poc factible tant l’opció de la Pobla com la de Puigcerdà
Batalla i Nadal - Signatura conveni Immaculada
24/08/2009 17:29

El Govern català no decidirà quina opció prioritza per fer arribar el tren a la Seu d’Urgell fins que es completin tots els estudis tècnics sobre els pros i contres de les dues connexions estudiades: Puigcerdà i la Pobla de Segur. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha sortit així al pas de les especulacions sobre quin és el traçat preferit per l’executiu, i pel qual se li va preguntar en la visita que va fer aquest dijous passat a l’Alt Urgell.

Nadal va deixar clar que “no ens pronunciarem sobre cap de les dues alternatives fins que no tinguem completats els estudis de viabilitat, d’ús, de demanda, de cost i de benefici, entenent no només el benefici econòmic sinó també el social i territorial”. Aquesta puntualització arribava després que dies enrere havien aparegut informacions que donaven per feta l’aposta per la Pobla de Segur, en base al Pacte Nacional d’Infraestructures vàlid fins l’any 2020.

Des de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell es valora bé que es plantegi l’arribada del tren, però s’observa les dues propostes amb escepticisme. L’alcalde urgellenc, Albert Batalla, preveu que amb la situació actual “tant la línia de la Pobla com la de Puigcerdà farien poc atractiu agafar el tren des de la Seu” si aquest ha de competir amb el transport amb autocar i encara més en relació al cotxe. Batalla recorda: “El tren de Puigcerdà a Barcelona triga més de tres hores, més que quan es va inaugurar (el 1922), i la línia de la Pobla és avui més aviat turística”. Actualment, en cotxe és possible anar de la Seu a Barcelona en unes dues hores; el mateix que triga el tren de la Pobla només per arribar a Lleida. Amb aquestes dades, no és difícil predir que en qualsevol dels dos casos el viatge en tren de la Seu a Barcelona no baixaria de les quatre hores de durada.

Per tot plegat, el batlle urgellenc assegura: “Em costa imaginar-me aquesta infraestructura modernitzada al cent per cent i, a més a més, estesa fins a Sort i cap a la Seu a través, entenc, d’un túnel que seria també una infraestructura molt costosa”. Així, Albert Batalla proposa que també s’estudïi l’opció de fer una nova línia que voregi el riu Segre i connecti directament amb l’estació de l’AVE. “Tenim una aspiració clara de connexió ferroviària, però volem que es faci amb garanties que serà positiva per a la gent de la Seu”, conclou.

De l’opció de la Pobla, Joaquim Nadal en destaca precisament que “aproparia Andorra i la Seu a la línia d’alta velocitat de Lleida”, mentre que de Puigcerdà en valora que “seria un traçat més reduït i més fàcil de fer”. Nadal indica que totes dues línies tenen “avantatges i inconvenients”.