Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Govern estudia una solució definitiva per al tram de la C-13 entre Rialp i Llavorsí

El Govern estudia una solució definitiva per al tram de la C-13 entre Rialp i Llavorsí

Damià Calvet ha avançat que es plantegen construir-hi una visera per evitar la caiguda de roques. El conseller defensa la inversió en aquest eix, que enguany ha estat de 2,1 milions
Visita de Damià Calvet al tram de la C-13 entre Rialp i Llavorsí, aquest dissabte passat (Foto: TES)
30/12/2019 17:45

La reobertura completa de la C-13, al tram entre Rialp i Llavorsí, no es completarà fins d'aquí a "uns dies o, segurament, unes setmanes", segons ha reconegut aquest dilluns el conseller de Territori, Damià Calvet. La via es va haver de tallar divendres passat, pel risc d'esllavissades, i s'ha reobert -amb pas alternatiu- aquest diumenge a la tarda.

Des del Govern apunten que, tot i que a curt termini l'objectiu és reobrir els dos carrils, ja pensen en buscar una "solució definitiva" per a aquest punt, que podria passar per la construcció d'una "visera" a la paret de la muntanya, que freni les allaus de roques i neu. Una estructura de formigó en forma de fals túnel semblant a la que hi ha, per exemple, a l'N-145 just abans de la Farga de Moles o bé en alguns punts del congost de Collegats.

Calvet ha defensat que actualment la C-13 és una "bona carretera" i ha remarcat que s'hi ha anat invertint els darrers anys. Per exemple, ha esmentat que aquest 2019 s'hi ha destinat 2,1 milions d'euros i que l'any que ve podrien arribar als 2,7 milions amb els nous pressupostos, amb la qual cosa ha negat que no hi hagi inversió a la xarxa viària de la zona.

De moment, després d'haver-se fet la reobertura, ara la prioritat és el sanejament del talús i trobar alguna solució definitiva amb ancoratges o malles que recullin tot el punt en qüestió. Calvet també ha volgut desvincular del tall a la C-13 les retencions que s'han registrat aquest diumenge a la C-28 entre Baqueira i Vielha, perquè aquestes cues són habituals els caps de setmana, si bé admet que també cal millorar aquest tram viari.

Finalment, Calvet ha volgut recordar que a l'eix de la C-13 hi ha una part que no depèn del Govern. Es tracta del tram que va entre Sort i la Pobla de Segur, perquè forma part de l'N-260, que pertany al Ministeri de Foment del govern espanyol i no està desdoblada ni traspassada. Pel que fa justament a l'Eix Pirinenc, el conseller ha lamentat que es va començar una variant a Gerri de la Sal, que aquest projecte es va aturar i el pas actual que s'ha arreglat "està molt condicionat". Un fet que ha contraposat amb les obres que s'han fet a la C-13.

Pel que fa a d'altres millores reclamades des de fa temps pel territori, Calvet ha reiterat la voluntat d'estudiar la construcció, en el futur, dels túnels de Comiols i de la Bonaigua.