Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El nou dipòsit d'aigua de la Seu es posarà en marxa el pròxim mes de novembre

El nou dipòsit d'aigua de la Seu es posarà en marxa el pròxim mes de novembre

La nova instal.lació augmentarà un 300% les reserves d'aigua potable
13/09/2007 13:30

El nou dipòsit d'aigua potable de la Seu d’Urgell i Castellciutat entrarà en funcionament d'aquí a dos mesos. L'Ajuntament urgellenc augmentarà així un 300 per cent les reserves d’aigua potable.

El nou dipòsit, a prop del Barri del Poble Sec i del nucli urbà de la ciutat, té una capacitat de 6.000 metres cúbics. El projecte ha anat a càrrec de l’empresa Constructora de Calaf, amb un pressupost d’1.084.000 euros i un termini d’execució de quatre mesos.

La construcció del dipòsit s’ha fet per l’antiguitat i les pèrdues d’aigua acumulades i, especialment, per l’augment de la demanda atès el creixement urbanístic i demogràfic que està experimentant la Seu, i que es preveu que persisteixi.

Les obres també preveien la reforma d’un dels dos dipòsits actuals, amb una capacitat de 2.000 metres cúbics. De fet, el nou dipòsit complementa els dos actuals, situats al costat i abastits per pous i per la captació des del nucli de Bescaran, al municipi veí de les Valls de Valira.

A més a més, amb la nova instal.lació s'oferirà aigua de més qualitat pel nou sistema de filtració, d’acord amb la normativa actual. L’obra queda pràcticament soterrada, minimitzant l’impacte visual, conserva la temperatura més estable i redueix el cost d’obtenció d’aigua per bombeig.


L’alcalde de la Seu d’Urgell, Jordi Ausàs, ha manifestat que “aquesta era una actuació estructural, molt necessària i inajornable que donarà resposta a les noves necessitats que el creixement de la ciutat demanda”. L’alcalde apunta que l’obra “va íntimament lligada a l’augment de població que experimenta la Seu i al desenvolupament urbanístic del sector de l'Horta del Valira, aprovat recentment, i que contempla la construcció de 842 nous habitatges”.