Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Parlament rebutja avançar la millora de la C-14 al tram de Tresponts

El Parlament rebutja avançar la millora de la C-14 al tram de Tresponts

Els grups de Govern desestimen la petició d'Albert Batalla perquè consideren que hi ha d'altres vies preferents El diputat de CiU i alcalde de la Seu recorda els diversos retards que acumula la reforma entre Coll de Nargó i Adrall
Coll de Nargó
19/05/2010 13:08

El Parlament de Catalunya ha rebutjat aquest dimecres una proposta de resolució del diputat de CiU i alcalde de la Seu, Albert Batalla, que instava el Govern a “avançar les obres d’arranjament de la C-14 en el tram del Congost de Tresponts, desvinculant aquesta actuació al procés de les variants d’Oliana, Coll de Nargó i Organyà". Els grups de Govern (PSC, ERC i ICV) han votat en contra de la proposta perquè consideren que hi ha d'altres trams de millora que són més urgents.

La iniciativa també incloïa “complir el compromís d’invertir l’1% Cultural a l’antiga via medieval dels Tres Ponts, concretament al pont de la Torre, del Diable i de Sant Ermengol durant aquest any, coincidint amb la celebració del mil•lenari de l’ordenació de Sant Ermengol com a Bisbe d’Urgell”.

Batalla subratlla que “per la seguretat del trànsit i per consens del territori, no té sentit endarrerir més aquestes actuacions”. Així mateix, el diputat de CIU i alcalde de la Seu retreu al Govern els retards acumulats en aquest tram perquè “des de l’any 2000 existeix un acord unànime del Parlament per tal de portar a terme un arranjament integral de la carretera C-14”, una via que ha qualificat de “columna vertebral viària de l'Alt Urgell”.

L’any 2003 el Govern de CiU va iniciar l’arranjament d’Oliana fins a Coll de Nargó. El 2005, un cop completada la reforma, CiU va presentar una proposta de resolució per allargar les millores fins a Adrall, "però en aquell moment el tripartit ja hi va votar en contra argumentant que s’hi estava treballant amb els estudis informatius de les variants", lamenta Batalla.

L’any 2007, l'oposició va presentar una nova proposta de resolució en la mateixa línia, “motivats per la inacció del Govern”. Segons especifica CIU, "el Tripartit va al•legar de nou que s’estaven redactant els estudis informatius i els corresponents estudis d’impacte ambiental i que aquell mateix any es podrien aprovar definitivament i sotmetre’ls a informació pública". En aquest sentit, Albert Batalla manifesta que “en aquell moment es va produir un nou incompliment dels terminis previstos, ja que els estudis informatius i d’impacte ambiental no van ser exposats a informació pública fins al 30 d’octubre de 2008 en el cas d’Organyà i congost dels Tres Ponts, fins al 6 de març de 2009 en el cas de Coll de Nargó, i fins al 21 de maig de 2009 en el cas d’Oliana”.

Cal recordar que el Govern va sotmetre a informació pública fa quasi 17 mesos l’estudi informatiu i d’impacte ambiental que correspon al tram de Tres Ponts, des d’Organyà fins a Montant de Tost. El document contempla eixamplar la carretera en tot el trajecte de 2’5 quilòmetres, eliminar i suavitzar alguns revolts i, a més a més, construir un túnel d’1’2 quilòmetres. Tot plegat, amb una inversió aproximada de 15 milions d’euros.

El diputat nacionalista conclou que “aquestes actuacions compten amb consens unànime i no té sentit endarrerir-les més, però lamentablement el Tripartit va acumulant retards i incompliments, i la comarca no compta encara amb unes millores necessàries en la seva via més important".