Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida vol posicionar el territori com a destinació sostenible líder

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida vol posicionar el territori com a destinació sostenible líder

Aquest dimarts s'ha presentat el Pla del Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida 2019-2022. Una de les accions que inclou és aconseguir la certificació Biosphere Destination
Presentació del Pla Estratègic del Pirineu i les Terres de Lleida (Foto: Diputació de Lleida)
17/12/2019 20:36

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha presentat aquest dimarts el Pla Estratègic del Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida 2019-2022, amb un nou model de gestió turística basat en quatre eixos: l'excel·lència, la responsabilitat, l'ecologia i la innovació. L'objectiu és posicionar el territori a mitjà i llarg termini com una destinació sostenible líder en turisme de muntanya i d'interior.

De cadascun dels eixos es deriven una sèrie d'accions sobre les quals el territori, amb l'impuls de Patronat, actuarà els pròxims anys per millorar el seu posicionament turístic. Una de les primeres iniciatives és l'inici dels tràmits per aconseguir la implementació de la certificació Biosphere Destination.

El pla, que ha donat a conèixer la vicepresidenta del Patronat, Rosa Pujol, i el cap de Promoció i Màrqueting, Juli Alegre, vol definir el model de desenvolupament turístic però també donar resposta als reptes per millorar el nivell de competitivitat.

Reflexió i consens

Segons ha remarcat Pujol, el document és el resultat de mesos de treball i de reflexió "participada i consensuada" per part de tots els agents que integren el sistema turístic de les comarques de Ponent i el Pirineu, amb representació del sector públic i privat. En el procés hi han intervingut més de 500 persones a través d'entrevistes individuals, reunions de treball, i enquestes personalitzades i en línia, per abordar diferents aspectes de la realitat turística de la demarcació.

Pujol ha especificat que entre els reptes que s'hauran d'afrontar hi ha el d'equilibrar la quantitat amb la qualitat del turisme, tenint en compte també altres factors com la desestacionalització, la diversificació del producte, el reequilibri territorial, la innovació, la governança i la sostenibilitat.

Sector estratègic

La vicepresidenta del Patronat ha destacat el turisme com a sector estratègic per al conjunt del territori i ha fet referència al creixement que manté en relació amb el nombre de viatgers i pernoctacions des del 2014, tenint en compte que el 2018 ha obtingut el millor resultat de la història, segons les dades de l'INE. En aquest sentit, Pujol ha afirmat que es vol seguir creixent, tant en quantitat com en qualitat. En referència als quatre eixos de nou Pla, també ha anunciat que en l'àmbit de l'excel·lència, s'han iniciat els treballs per aconseguir la implementació de la certificació Biosphere Destination.

Per la seva banda, Juli Alegre ha incidit en el fet que les diferents fases s'han fet de manera participada i consensuada amb el sector. També ha fet un relat dels punts forts i febles de sector turístic; ha parlat de la missió i la visió del Pla, així com els eixos que vertebren el document de treball i les accions que a partir d'ara seguirà impulsant el Patronat per assolir els objectius marcats, en què la formació serà clau. Alegre també ha anunciat que s'ha començat a treballar amb les agències receptives de les comarques de Lleida la creació de producte turístic amb el segell d'ecològic i sostenible.