Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Patronat de Turisme de la Diputació destina 680.000 euros a promocionar el turisme

El Patronat de Turisme de la Diputació destina 680.000 euros a promocionar el turisme

Entre els sectors específics que vol potenciar l'ens hi ha Tot Nòrdic i els gremis d'Hostaleria, Turisme Rural i Càmpings. També s'ha acordat convenis amb la DO Costers del Segre, l'Agència Catalana de Turisme, la XAL i EureCat
Sant Joan de l'Erm - Estiu
28/07/2020 21:17

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha aprovat invertir 680.000 euros per impulsar el sector turístic a tota la demarcació. El Consell d'Administració s'ha reunit aquest dimarts telemàticament i ha acordat convenis amb les federacions d'Hostaleria, Turisme Rural i Càmpings, com també amb la Mancomunitat d'Estacions d'Esquí Nòrdic (Tot Nòrdic), la DO Costers del Segre, l'Agència Catalana de Turisme, la XAL i EureCat.

D'entre les subvencions, destaca l'augment d'un 65% respecte a d'altres anys per als allotjaments turístics i per a les estacions d'esquí nòrdic, tenint en compte que la crisi sanitària els ha afectat directament, segons ja havia expressat vicepresidenta del Patronat, Rosa Pujol, en la comissió informativa del 26 de maig passat. Concretament, l'aportació a Tot Nòrdic serà de 13.000 euros, que inclou accions promocionals, de difusió, elaboració d'estudis i formació.

Els convenis de col·laboració aprovats pel Consell d'Administració estipulen per a aquest any 2020 una aportació de 45.000 euros per a la Federació d'Hostaleria de Lleida i de 35.000 euros per a l'Associació de Càmpings i el Turisme Rural de la demarcació. Pel que fa al conveni amb la DO Costers del Segre, destinat a la promoció de l'oferta d'enoturisme i el desenvolupament econòmic, s'hi destina 20.000 euros.

A l'Agència Catalana de Turisme, la Diputació hi aportarà 412.000 euros, dels quals 75.000 corresponen a l'aportació obligatòria com a soci de l'Agència i la resta a accions de promoció específica que es duen a terme mitjançant la marca turística Pirineus, juntament amb les campanyes excepcionals que s'han promogut els darrers mesos per reactivar el sector. Amb la Xarxa Audiovisual Local de Catalunya, s'hi col·laborarà amb 90.000 euros per a la producció de programes audiovisuals dedicats a les Terres de Lleida i al Pirineu.

Finalment, amb la fundació EureCat s'hi col·laborarà tot fent actuacions vinculades a la innovació i la transferència de coneixement i enfocades a la millora de la competitivitat i la sostenibilitat de Catalunya com a destinació turística. Es fa juntament amb la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat de Turisme de la Costa Brava Girona, l'Ajuntament de Barcelona i l'Ajuntament de Vila-seca.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida col·labora amb EureCat mitjançant la implementació del Tourism Data System, la plataforma en línia que dota l'observatori d'una eina per mesurar la conjuntura turística local. Aquest sistema es va començar a implementar a la demarcació el febrer del 2019 amb la finalitat de poder disposar d'informació detallada sobre els nivells d'ocupació i alhora tenir preus sobre la comercialització d'habitacions a les xarxes.

El Consell d'Administració, presidit per Joan Talarn i Rosa Pujol, també ha comptat amb el president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, Josep Castellarnau, i del cap de Promoció i Màrqueting del Patronat de Turisme, Juli Alegre.