Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Pla contra l'Assetjament Escolar a l'Alt Urgell planteja abordar-lo com un problema social

El Pla contra l'Assetjament Escolar a l'Alt Urgell planteja abordar-lo com un problema social

Les primeres conclusions indiquen que no n'hi ha prou de plantejar el 'bullying' com una qüestió estrictament escolar. L'Ajuntament de la Seu anuncia que el Congrés d'Educació i Entorn, ajornat enguany pel 155, es reprendrà l'any vinent
Presentació del Pla contra l'Assetjament Escolar a l'Alt Urgell
27/06/2018 19:50

Aquest dimecres s’ha presentat a l’Ajuntament de la Seu d’Urgell les conclusions de l’estudi de necessitats del Pla Estratègic Comarcal de l’Alt Urgell de prevenció i per afrontar de manera comunitària el bullying. La presentació ha anat a càrrec de l’alcalde de la Seu, Albert Batalla, la regidora d’Ensenyament, Sílvia Iscla, i el cap d’Inspecció adjunt del Departament d’Ensenyament de la Generalitat a Lleida,  Josep Serentill.

La conclusió principal que ha arribat la Comissió de Convivència, que es va crear per donar-hi una resposta coordinada, és que cal abordar l’assetjament escolar com un problema social, i no només escolar. L’altra conclusió que també destaca aquest estudi és que els diferents col·lectius consideren que les mesures actuals per afrontar el bullying són insuficients.

Aquestes i altres conclusions són fruit del treball de tot aquest curs escolar portat a terme amb docents, famílies, alumnes, monitors de transport escolar i de menjador, monitors de lleure i professionals de l’ensenyament, sanitat, seguretat, joventut i esport, entre d’altres. Per elaborar aquesta diagnosi s’han creat convocat diferents grups de discussió, formacions a docents, xerrades a famílies i enquestes, on hi han participat directament unes 700 persones de la Seu i comarca.  

D'altres necessitats diagnosticades

L’estudi també conclou d'altres necessitats per fer front i evitar l’assetjament escolar com la formació continuada de docents, professionals i famílies i establir un circuit i protocol clars i consensuats per abordar aquesta problemàtica. També ha sorgit una clara demanda de realitzar més activitats vivencials, així com una petició d’ensenyar un ús responsable de mòbils i xarxes socials. D’altra banda, també destaca la petició dels clubs esportius en poder rebre assessorament professional respecte aquesta problemàtica.

Partint d’aquestes necessitats reals, la tardor vinent es dissenyarà el pla d’actuacions per prevenir i afrontar l’assetjament escolar des de la proximitat i la coordinació territorial. Aquest Pla Estratègic Comarcal ha estat impulsat per l’ajuntament de la Seu d’Urgell, el Consell Comarcal de l’Alt Urgell i el Servei Educatiu de l’Alt Urgell-Cerdanya, amb el suport de l’IDAPA.

Congrés Educació i Entorn

En aquesta presentació, Albert Batalla ha avançat que pel proper Congrés Educació i Entorn se celebrarà el maig de 2019 i que l’ajuntament ha proposat que el bullying en sigui la temàtica central. La setmana passada, en la visita a la Seu del nou conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, l'alcalde urgellenc ja va avançar que enguany s'havia decidit ajornar l'edició prevista pel mes de maig a causa de la incertesa política i de la intervenció del Govern català per part de l'Estat espanyol, arran de la imposició de l'article 155.

Així, l'edició que s'havia d'haver fet aquest mes de maig passat s'ha traslladat a l'any vinent. El congrés, que tradicionalment es fa cada dos anys a la Seu, reuneix docents i professionals d'arreu de Catalunya vinculats al món de l'ensenyament per debatre sobre un tema concret.