Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Pla de Mobilitat Urbana preveu sentit únic a l'avinguda Salòria i el passeig del Parc

El Pla de Mobilitat Urbana preveu sentit únic a l'avinguda Salòria i el passeig del Parc

Alhora, s'intercanviarà la direcció dels carrers Tomàs i Costa i Comtat d'Urgell i es potenciarà el carril bici El document també proposa anivellar vorera i calçada en alguns dels carrers més cèntrics i crear nous espais d'aparcament
02/04/2012 18:26

El nou Pla de Mobilitat Urbana de la Seu d'Urgell preveu ampliar el nombre de carrers amb sentit únic i els carrils bici, com també la creació puntual de noves zones d'aparcament i l'anivellament entre calçada i vorera en alguns dels carrers més cèntrics.

El ple municipal d'aquest dilluns aprovarà el projecte, que es preveu aplicar en diferents fases al llarg dels propers deu anys. Poques hores abans, el document l'han presentat l'alcalde de la Seu, Albert Batalla, el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Jesús Fierro, i l'enginyer Joan Gurrera.

Per als vehicles, la principal incidència del pla és que dos dels principals eixos nord-sud de la ciutat esdevindran de sentit únic: l'avinguda Salòria serà només de baixada; i el passeig del Parc, de pujada. Al capdamunt de Salòria hi haurà una rotonda per accedir a la N-260.

El reordenament també comportarà dos canvis de sentit: el carrer Llorenç Tomàs i Costa passarà a ser de baixada; i Comtat d'Urgell, de pujada. Segons Joan Gurrera, tot plegat permetrà millorar la seguretat dels vianants i dels cotxes que creuen aquestes vies, i alhora distribuir millor el trànsit que entra i surt de la ciutat, especialment en direcció Andorra.

Albert Batalla ha posat l'accent en l'objectiu de "seguir fent de la Seu una ciutat amb qualitat de vida". En aquest punt, es vol incentivar més l'ús de la bicicleta amb la creació de nous carrils bici a l'avinguda Salòria, el passeig del Parc, Pasqual Ingla, el carrer de Circumval·lació, Bisbe Benlloch i el Camí Ral de Cerdanya, entre d'altres. Això farà que en aquests vials la velocitat per a cotxes es limiti a 30 km/h.

El tinent d'alcalde d'Urbanisme i Mobilitat, Jesús Fierro, ha recordat que en el disseny del pla, fruit d'un any de treball en equip, "hi ha pres part una àmplia representació de tota la societat urgellenca i ha culminat amb una exposició pública". Fierro aposta per "una ciutat tranquil·la".

De les altres actuacions previstes al pla, en destaca l'anivellament entre vorera i calçada al carrer Sant Ot, a l'inici de Pau Claris i a Mare Janer, on també s'ampliarà la vorera nord. Quant a l'aparcament, es preveu tres nivells de preu per a la zona blava: al centre històric, a l'eixample i al centre urbà. Al centre històric, bona part dels carrers veuran limitada la velocitat màxima a 20km/h, inclòs el carrer Major. També es convertirà en zona d'aparcament una part de la plaça Joan Sansa i el solar proper a la plaça camp del Codina.

Castellciutat i barris

A Castellciutat, el pla proposa sentit únic a bona part dels principals carrers, exceptuant aquells en què sigui impossible. Així, l'entrada principal per la N-260 s'establiria vorejant la façana de l'Hotel el Castell. Una opció, però, condicionada perquè Foment construeixi d'una vegada per totes la reclamada rotonda. També es planteja l'anivellament de les voreres i un vial que connecti el pont de Castellciutat amb la N-260 i amb la futura variant. Pel que fa als barris (Serrat de la Capella, Poble Sec, Sant Antoni i Sant Pere), es vol millorar la seva accessibilitat a peu amb la construcció de passos de vianants.

El Pla de Mobilitat també proposa un estudi de camins escolars que consisteix en crear un itinerari específic pels escolars de la Seu que els permeti desplaçar-se a peu o en bicicleta pel nucli urbà fins als seus respectius centres educatius.

Taxi i busos

Quant al transport col·lectiu, es preveu tres punts de parada de taxis: l'actual al cap del Passeig (menys gran), un altre davant de l'Hospital i un a l'Estació d'Autobusos, on es marcarà un carril d'entrada prioritària des de l'avinguda Garriga i Massó, en la qual només es podrà circular de pujada.

Quant a la càrrega i descàrrega, es crearan noves zones i es potenciaran les ja existents. Es restringirà i limitarà per horari el pas de vehicles pesants per zones sensibles de la ciutat, on puguin malmetre el mobiliari.

En cas que s'apliquessin totes les mesures, el Pla de Mobilitat Urbana suposaria una inversió de 3,7 milions d'euros, repartits en un espai de temps que va fins al 2022.

  • Pla de Mobilitat - Mapa
  • Pla de Mobilitat - Presentació