El programa 'Pirineus' destinarà enguany 410.000 euros a accions promocionals
El programa “Pirineus” destinarà enguany 410.000 euros a aconseguir una notorietat més gran de la marca mitjançant un conjunt d’accions promocionals com ara campanyes publicitàries, potenciació del seu web a internet, reforçar la seva presència en el mercat espanyol amb una acció contundent que tindrà lloc el 29 de maig a Madrid, com també en l’àmbit internacional amb l’organització del 5è workshop (taller de treball), en el qual participaran els empresaris turístics dels Pirineus catalans i els touroperadors i organitzadors d’esdeveniments esportius i culturals d’àmbit nacional i internacional, entre d’altres propostes.
Totes aqueste accions formen part del Pla d’Actuacions de la marca "Pirineus" 2008 que s’ha presentat aquest matí a la sala de conferències del Molí de l’Oli del Complex Casa Mauri, seu de l’Oficina de Turisme de la Pobla de Segur, a la qual han assistit més de cinquanta agents turístics del Pirineu de Lleida. A la presentació de la sessió de treball hi ha participat Vidal Vidal, director del ST d’Innovació, Universitat i Empresa; l’alcalde de la Pobla de Segur, Lluís Bellera; el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Xavier Pont; el cap de la divisió de màrqueting de Turisme de Catalunya, Jordi Secall; el director del Patronat de Turisme, Xavier Moncayo, i el responsable de la secretaria tècnica de la marca "Pirineus", Josep Aribau.
En aquesta mateixa sessió de treball també s’ha presentat el resultat de l’enquesta que es va fer als participants al workshop Pirineus que va tenir lloc a Rialp el 4 d’octubre de 2007. Les principals conclusions de l’enquesta assenyalen que el programa "Pirineus" fa una tasca força encertada i que en el terreny de les accions que duen a terme cal prioritzar en primer lloc el web de "Pirineus", en segon lloc la publicitat i en tercer les accions de comercialització.
El programa "Pirineus", que es va crear l’any 2003 amb l’objectiu de promocionar i consolidar la gran riquesa de l’oferta turística dels Pirineus catalans, és impulsat per Turisme de Catalunya, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Torisme Val d'Aran, el Patronat de Turisme de la Diputació de Girona i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya. La marca "Pirineus" integra els territoris que van des del cap de Creus fins a la Val d'Aran i abraça onze comarques de Catalunya: l'Alt Empordà, l'Alta Ribagorça, l'Alt Urgell, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Ripollès, el Solsonès i la Val d'Aran.