Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El Punt Òmnia de la Seu segueix treballant per mantenir el vincle amb els usuaris

El Punt Òmnia de la Seu segueix treballant per mantenir el vincle amb els usuaris

El servei treballa des del primer dia de confinament tot fent assessoraments i aportant recursos a través de correu electrònic, trucades de telèfon i xarxes socials
Punt Òmnia de la Seu
23/04/2020 15:10

El Punt Òmnia de la Seu d’Urgell està treballant, des del primer dia de confinament, per arribar als seus usuaris i usuàries tot fent assessoraments i aportant recursos a través de correu electrònic, trucades de telèfon i xarxes socials. En aquesta situació excepcional que vivim, l’objectiu prioritari que s'han marcat és donar suport a les persones però sobretot mantenir la vinculació amb els seus participants.  

La dinamitzadora d’Òmnia a la Seu, Ester Collado, manifesta que “tal com la resta de població, pels dinamitzadors i dinamitzadores de la Xarxa Òmnia, aquesta realitat també és completament nova". Van haver de parar tallers totalment presencials i els que van poder els vam reconvertir en virtuals per poder-los acabar, "amb tot el què suposa aquesta virtualització, com ara la pèrdua de participants per la manca de dispositius o de xarxa”.

A banda del suport a participants, el Punt Òmnia de la Seu també ha assessorat companys, entitats i treballadors municipals per cercar solucions als seus problemes causats pel confinament. Collado també explica que “la nostra realitat, ara per ara, és que hem de ser conscients que no tothom té dispositius ni xarxa a casa, sent un handicap per a molta gent”. Per això, recorda, "existeix la Xarxa Òmnia, per poder donar aquests recursos i empoderar la població, sobretot col·lectius amb risc d'exclusió social”.

El Punt Òmnia no pot programar un trimestre amb activitats presencials com tampoc de forma virtual, pel fet que no tots els seus usuaris poden tenir-hi accés per manca de dispositius, de xarxa o de coneixements. Per salvar aquesta situació, l'espai ubicat al Centre Cívic l'Escorxador ofereix durant aquest nou trimestre aquests serveis:

-Assessoraments

a) Assessorament a participants (Qualsevol dubte o problema podeu contactar amb l'Ester a través de Facebook, Instagram o mail).

b) Assessorament a entitats i empreses (Qualsevol dubte o problema podeu contactar amb l'Ester a través de Facebook, Instagram o mail).

c) Assessorament a treballadors Ajuntament (Qualsevol dubte o problema podeu contactar amb l'Ester a través de Facebook, Instagram o mail).

-Difusor d’informació sobre la Covid-19 que provingui de canals oficials.

-Programació

a) Preparació de vídeo-tutorials per tal d'acabar tres tallers que van quedar penjats del trimestre anterior.

b) Recursos per conèixer i fer pràctica de forma diària a través de les xarxes socials.

-Atenció directa amb usuaris amb general, però sobretot als participants del col·lectiu de la gent gran.

Projectes a mig termini

De cara al mes de setembre, i en funció de com evolucioni la progressió de la Covid-19, la intenció del Punt Òmnia és oferir tallers i seguir treballant per una formació amb TIC “justa per tothom”. Davant la situació actual "hi haurà canvis respecte a les formacions presencials, com per exemple el nombre de participants per taller, perquè l'espai de l'Òmnia és el que és", recorda Ester Collador, que hi afegeix que hauran de "respectar les recomanacions que ens donin i plantejar-nos com fer-ho, però continuar treballant per a la gent de la Seu”.

Dades de contacte Punt Òmnia la Seu d’Urgell

Correu : laseu@xarxaomnia.gencat.cat

Instagram: puntomniaseu

Facebook: Perfil Ester Òmnia

Pàgina Punt Ònmia Seu

Twitter: @OmniaSeu

Skype: omnia laseu