Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El síndic Rafael Ribó proposa un accés més ràpid de la Cerdanya als seus serveis

El síndic Rafael Ribó proposa un accés més ràpid de la Cerdanya als seus serveis

29/09/2009 17:52

El síndic de greuges, Rafael Ribó, s'ha reunit aquest dimarts amb el Consell d'Alcaldes de la Cerdanya per oferir-los una proposta de treball específica i monogràfica per a la comarca "per tal d'obrir canals més ràpids i efectius d'accés dels ceretans al Síndic". Durant aquesta visita a la Cerdanya, Rafael Ribó, que ha desplegat la seva oficina per atendre directament als ciutadans, ha informat que s'han iniciat 47 actuacions, per la qual cosa ha qualificat la jornada "com una de les que ha comptat amb una resposta més elevada per part dels ciutadans".

Ribó, acompanyat del seu equip d'assessors i tècnics, ha atès aquest dilluns i dimarts a Puigcerdà, al museu cerdà, les queixes que els veïns de la Cerdanya tenen en relació amb el funcionament de l'administració. El Síndic opina que "aquesta manera de treballar, acostant-se al territori, fa que molta gent conegui i usi per primera vegada el servei". Prova d'això, segons ha constatat Ribó, és que "s'ha atès gairebé el mateix nombre de peticions en dos dies que en tot l'any 2008, en què va iniciar a la Cerdanya 58 actuacions, 18 queixes i 40 consultes".

En la reunió amb els alcaldes de la comarca Ribó ha deixat sobre la taula una proposta per establir canals molt més ràpids amb els ceretans. Aquesta proposta consistiria, si els alcaldes l'accepten, en repartir bústies directes al síndic per tota la comarca, que els assessors puguin de forma regular a la comarca i establir canals molt més ràpids de comunicació com ara el correu electrònic o la videoconferència, entre altres.

La proposta de col·laboració inclou també reunions de treball entre tècnics locals i els del síndic per tal de millorar les problemàtiques dels usuaris amb les administracions locals i la presentació anual d'una memòria que reculli totes les actuacions que el síndic hagi fet al llarg de l'any.

Aquest tipus d'acords serveixen, segons ha explicat Ribó, "per evitar el dispendi excessiu de crear síndics locals en àrees que no tenen una determinada densitat de població, i garantir així el seguiment dels drets del ciutadà en el àmbit de l'administració local".

Algunes plataformes de veïns de la comarca ha aprofitat l'acostament del síndic al territori per fer-li arribar les seves queixes. És el cas de la plataforma Salvem la Molina i la recentment creada d'usuaris descontents amb el funcionament de Renfe.

Rafael Ribó ha visitat també durant aquests dos dies diversos equipaments de la comarca com l'Hospital de Puigcerdà, on s'ha interessat pel projecte de l'hospital transfronterer, les dependències de la policia local de Puigcerdà, la comissaria dels Mossos d'Esquadra i el CAP de Bellver de Cerdanya.