Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El segon Saló de l'Esport i el Turisme de Muntanya rep més de 8.000 visitants

El segon Saló de l'Esport i el Turisme de Muntanya rep més de 8.000 visitants

La Fira, única a l'Estat, estudia incorporar noves empreses de renom Enguany s'ha augmentat un 7 per cent l'espai expositiu
Saló d'Esports i Turisme de Muntanya 2015 - Alt Urgell
09/02/2015 12:51

La segona edició del Saló de l'Esport i el Turisme de Muntanya de Lleida ha tancat portes aquest diumenge amb més de 8.000 visitants, un 5% més que l'any passat. Enguany els 4.300 metres quadrats d'exposició disponibles han aplegat 62 estands, 2 més que la primera edició.

Operadors turístics, agrupacions i institucions, com el Consell Comarcal de l'Alt Urgell, empreses d'esports i turisme d'aventura, han presentat en el certamen les seves propostes i novetats. Els organitzadors estudien ara incorporar més empreses de renom del sector i serveis dirigits a aquestes empreses per seguir augmentant la participació al certamen. L'aposta també seguirà per la celebració de proves esportives paral·leles.

Aquest any la Fira de l'Esport i el Turisme de Muntanya ha augmentat un 7% l'espai expositiu, al pavelló 3 de Fira de Lleida, però també el nombre d'activitats organitzades fora del recinte. En total s'han ofert més de 30 propostes esportives, conferències, jornades tècniques, demostracions i tallers. Aquest diumenge s'hi ha presentat el viatge 'Grifone dels Pirineus' i s'ha celebrat la segona Cursa de la Boira organitzada per GoGoGo Runners Club. Tanmateix, a causa del fred s'ha suspès la celebració de la Ultramarató de BTT.

El tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Lleida, Rafel Peris, ha indicat que el fred ha fet que l'increment de visitants no hagi estat molt alt en relació a l'edició de l'any passat, però ha destacat que la Paeria seguirà apostant per les proves esportives a la ciutat, coincidint amb fires com aquesta, "per l'impacte que suposen". Segons ha afirmat Peris, "la Fira s'està convertint en un referent".

Per la seva banda, el director de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha explicat que el repte del Saló és "seguir aprofundint en la participació i ampliació d'expositors amb empreses de renom", opció per la qual també aposta el president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, Juan Antonio Serrano. "S'han de consolidar idees noves i incorporar a la fira empreses que presten serveis a negocis d'esports i de turisme de muntanya", ha dit, malgrat que el certamen "coincideix amb la fira de productes de muntanya més important a Europa que es celebra a Munich".

Experiències i conferències

A la Fira, aficionats i professionals de l'esport hi han presentat els seus projectes, com la nova TrekoBlack per la Ruta del Cister que celebrarà els dies 20 i 21 de juny l'empresa Drac Actiu entre els tres monestirs de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell, adreçada a només a persones expertes, ja que durarà 24 hores i recorrerà 90 quilòmetres.

A banda, l'atleta i especialista en reptes extrems Pep Sánchez ha anunciat a la Fira que el 5 de juny s'enfrontarà a un dels reptes més importants de la seva trajectòria esportiva: intentarà assolir la Ultramar Non Stop en menys de 40 hores. Es tracta d'una prova dividida en tres etapes que combinen tres disciplines. La primera es desenvolupa nedant al llarg de 10 kilòmetres. La segona etapa transcorre en bicicleta i consta de 420 kilòmetres, i la darrera prova són dues maratons (84 Km). Totes elles sense aturar-se i amb l'objectiu d'invertir entre 35 i 40 hores.

Al saló també han intervingut Marc Serra i Joan Lluís Haro, sobre el Ral·li 12 hores d'escalada Terradets i el Gorgs 2015, el descens de barrancs en estat pur per la Val d'Aran, respectivament.