Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El TRAU amplia el seu ventall de socis

El TRAU amplia el seu ventall de socis

En poden formar part col.lectius ben diversos, com ara músics i artistes, mitjans de comunicació o museus L’entitat, que compta actualment amb una norantena d’associats, vol aconseguir vendre de forma conjunta “un producte turístic de qualitat”
Turisme Rural a l'Alt Urgell - Logo
21/06/2010 10:42

L’Associació de Turisme Rural de l’Alt Urgell i Baixa Cerdanya (TRAU) ha ampliat el seu ventall de socis. És per això que ha iniciat una campanya de captació d’associats ‘col.laboradors’ amb l’objectiu final de “crear una xarxa formada per ens i persones ben diverses que venguin de forma conjunta un producte turístic de qualitat per tal de promocionar el territori”.

A partir d’ara el TRAU cerca socis no només en àmbits com els establiments de turisme rural, els restaurants de muntanya i les fondes, els hostals i hotels, els artesans i els cafès tradicionals i cafeteries amb encant, com fins ara; sinó també en empreses d’activitats de natura i d’aventura, càmpings de muntanya, balnearis, albergs, granges escola, refugis i cases de colònies, museus, mostres i entitats de cultura popular, apartaments rurals o turístics, associacions i empreses rurals, músics tradicionals, artistes locals i comarcals i comunicadors locals i comarcals.

RàdioSeu també s’ha sumat a la iniciativa “com a eina de treball rural que difon tot allò que pot ser interessant per al turisme i l’entitat”. En tot cas, “l’objectiu serà treballar conjuntament”, tal i com ha especificat el president del TRAU, Josep Maria Troguet. Tots els socis ‘col.laboradors’ formaran part de l’entitat de forma gratuïta durant un període d’un any. “Després s’analitzarà la conveniència o no de continuar la vinculació de forma indefinida”, s’especifica.

L’objectiu final és “interelacionar els socis, practicar el consum i la difusió dels productes que elaboren els artesans propis i orientar els clients cap a establiments i serveis oferts pels nostres associats”. Alhora, també es busca fomentar la cultura arrelada al Pirineu.

La història del TRAU va començar l’any 1994 amb nou establiments, tots ells propietaris de residències-casa de pagès de la comarca de l’Alt Urgell. Avui en dia formen part de l’entitat una norantena d’associats de totes les modalitats de turisme rural. Actualment també hi estan vinculats establiments de la Baixa Cerdanya.

Troguet destaca el turisme en espais rurals “com un factor de desenvolupament social, econòmic i cultural per a la població”. Actualment el TRAU fa tasques d’assessorament i de formació, i en l’àmbit de la comercialització i la promoció treballa en la creació d’un lloc web i d’un espai a la xarxa social ‘Facebook’.

El TRAU va ser pioner en la classificació per espigues dels establiments. Les normes de qualitat per a cada sector es duen a terme a través de ‘traus verds’. Això pretén incentivar els associats a millorar els seus establiments i oferir serveis de qualitat turística, ambiental, d’arbitratge de consum, entre d’altres, “per donar major credibilitat als clients”.

Els serveis del TRAU i dels seus associats de forma específica es donaran a conèixer pròximament en una pàgina web. L’objectiu és que “qualsevol usuari que vulgui visitar l’Alt Urgell o la Cerdanya i fer-hi alguna activitat pugui fer-ho a través d’Internet: allotjament, artistes, cultura”. Troguet explica que “la persona podrà fer-se el seu paquet de productes, tot i que la plana no serà una central de serveis”.