Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Tren dels Llacs entre Lleida i la Pobla de Segur interromp el servei per les altes temperatures

El Tren dels Llacs entre Lleida i la Pobla de Segur interromp el servei per les altes temperatures

La suspensió s'hagués evitat amb la posada en marxa dels nous trens, que encara no tenen data d'estrena

Tren dels Llacs
Tren dels Llacs
18/07/2016 12:59

El Tren dels Llacs entre Lleida i la Pobla de Segur (Pallars Jussà) interromp el servei durant cinc setmanes, fins al 20 d'agost, per evitar les altes temperatures, ja que el tren històric no disposa d'aire condicionat. Aquesta és una mesura que s'ha pres cada temporada, però aquest estiu la suspensió s'hauria pogut evitar amb la posada amb marxa dels nous combois comprats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per a la línia de la Pobla. Tanmateix, els trens no tenen data d'estrena perquè no disposen per part de Foment de l'homologació tècnica necessària per poder circular pels 1,9 quilòmetres de la línia que discorren per la ciutat de Lleida. Inicialment la Generalitat va anunciar que es posarien en marxa el 30 d'abril.

El retard en la posada en marxa dels nous trens està creant molt malestar i incertesa al territori, ja que s'esperaven abans de l'estiu per poder aprofitar l'oferta en l'època de màxima afluència de visitants. Així ho ha expressat aquest dissabte el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constantí Aranda, que considera l'endarreriment com un "important contratemps", sobretot per al sector turístic. A més, ha lamentat que el Govern no hagi atès la demanda d'estrenar els combois per a la ruta del Tren dels Llacs en el tram entre Balaguer i la Pobla, evitant d'aquesta manera el pas per la ciutat de Lleida, que és on falta l'homologació.

Petició formal a la subdelegació del Govern espanyol a Lleida per accelerar el procés

"S'han de posar les piles tots", ha dit Aranda, començant per l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, que és l'ens que ha d'autoritzar la circulació dels trens pels 1'9 quilòmetres de vies que formen part de la xarxa ferroviària d'interès general a la ciutat de Lleida. "No ha de ser tan complicat verificar uns vehicles nous que ja estan funcionant a altres llocs d'Europa, en països tan poc sospitosos de no fer les coses bé com Holanda o Bèlgica", ha afegit. És per això que, segons el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, "hi ha poca voluntat de fer les coses el més ràpid possible".

Davant d'aquesta situació, Aranda ha anunciat que el Consell adreçarà una carta formal a la subdelegada del Govern espanyol a Lleida en funcions, Inma Manso, perquè intercedeixi amb Foment i "s'agilitzi el màxim possible". El Consell d'Alcaldes del Pallars Jussà ja va acordar la setmana passada sol·licitar a la Secretaria d'Insfraestructures i Mobilitat i al President de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya l'entrada en funcionament immediata dels nous trens.

FGC va comprar els dos combois a la firma suïssa Stadler per 9,4 milions. Es van fabricar expressament adaptats a les característiques d'aquesta línia: d'ample ibèric i de tracció dièsel, ja que no està electrificada. El primer tren va arribar a Lleida a mitjans de gener i el segon un mes després.

Mostrar formulari de contacte