Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / El turisme rural busca estratègies de promoció a la xarxa

El turisme rural busca estratègies de promoció a la xarxa

Membres del TRAU han assistit aquest dilluns a Sort a un curs sobre Turisme Rural 2.0 La crisi econòmica obliga als establiments a posicionar-se per no perdre més clients
Turisme Rural a l'Alt Urgell - Logo
08/11/2011 11:29

Sort ha acollit aquest dilluns la Jornada tècnica "El turisme rural 2.0: com aprofitar les eines 2.0 per a la promoció en línia", organitzada per la Federació de Turisme Rural de les Terres de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida. Durant la jornada s'ha explicat què són les eines 2.0, com utilitzar-les i quines perspectives de futur existeixen a nivell tecnològic i de promoció.

A les sessions formatives hi han assistit també membres de Turisme Rural de l'Alt Urgell-Cerdanya, que han volgut aprofitar la proposta per "posar-se al dia amb un tema innovador i necessari per als temps que estem vivint de transformació, canvi i necessitat de posicionament del nostre sector turístic".

Segons ha explicat el president del TRAU, Josep Maria Troguet, l'associació es planteja a curt termini "potenciar la promoció dels establiments rurals i mantenir la qualitat del servei i els productes que s'hi ofereixen". Així mateix, l'entitat alturgellenca té clar que "cal mantenir els preus i trobar solució al tema de les agències de viatges".

Troguet recorda que la crisi econòmica està afectant de forma especial el sector del turisme rural, tot i que puntualitza que repercuteix més directament en les masies i les cases compartides, més que en les masoveries i els allotjaments rurals independents, opcions més econòmiques.

Pel que fa a l'ocupació, el passat mes d'agost el primer grup d'establiments va arribar al 50% d'ocupació, mentre que la segona opció va aconseguir un 80% de places ocupades. Pel pont de Tots Sants no s'ha superat el 60% d'ocupació global a l'Alt Urgell i la Baixa Cerdanya. Les previsions pel mes de desembre són òptimes però se centren en el Cap d'Any i són estades molt curtes. De moment, pel pont de la Puríssima les reserves no superen un 30% de les places.

Els hotels també s'han convertit en una competència directa perquè estan aprofitant la vinculació amb la natura, oferint paquets turístics molt més econòmics.

Fira Agrotur

Tots els professionals i els practicants del turisme rural de Catalunya s'han aplegat aquest passat cap de setmana a la fira Agrotur de Cornellà de Llobregat, l’únic saló del país dedicat monogràficament al turisme rural i l’agroturisme. El Patronat de Turisme de la Diputació i la Federació de Cases de Turisme Rural de Lleida hi han participat amb un estand.

La Federació de Cases de Turisme Rural de Lleida ha promocionat els seus establiments associats i ha volgut també donar "un impuls al model català de categorització del establiments rurals per espigues, que és pioner a Europa".

El context econòmic, però, està obligant també al replantejament d'aquest tipus d'iniciatives de promoció, que tenen un cost molt elevat.