Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Els alcaldes de la Val d'Aran demanen prohibir activitats al riu Garona quan superi els 80 m3/s

Els alcaldes de la Val d'Aran demanen prohibir activitats al riu Garona quan superi els 80 m3/s

Les al·legacions de la Generalitat i Conselh Generau a l'N-230 proposaran la construcció d’un túnel de 5,2 km des del Parador de Vielha fins a Pont d’Arròs
Alcaldes de la Val d'Aran (Foto: Conselh Generau Aran)
09/05/2018 19:26

El Conselh d’alcaldes de la Val d’Aran ha acordat aquest dimarts reclamar a la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre les inversions pendents després de la riuada del 2013 als pobles de Les, Bossòst i Vielha. El síndic aranès, Carlos Barrera, també ha explicat que es demanarà a la CHE la creació d’un protocol per prohibir activitats al riu Garona quan el cabal arribi als 80 m3/s. El govern aranès alerta que aquest dilluns, quan el riu superava els 95 metres cúbics per segon, es va veure tres persones navegant en caiac pel riu al seu pas per Bossòst. "És una conductra molt perillosa", subratlla Barrera.

D'altra banda, el síndic ha confirmat que el període de presentació d’al·legacions al projecte de millora de l'N-230 proposat pel Ministeri de Foment s’ha ampliat fins a finals d’aquest mes de maig. El Conselh Generau, conjuntament amb el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, va decidir presentar al·legacions desfavorables a les quatre propostes presentades per Foment. A més, per poder garantir que mentre es facin les obres del tram de la carretera entre la boca nord del túnel de Vielha i Aubèrt hi hagi la mínima afectació possible a la circulació diària de vehicles, es tramitarà una proposta de construcció d’un túnel des de l’altura del Parador de Vielha fins a Pont d’Arròs, ja que d’aquesta manera no es perjudicaria cap nucli habitat i l’impacte ambiental i visual quedaria eliminat. La construcció de la infraestructura tindria una llargada de 5,2 km, molt semblant a la de l’actual túnel de Vielha.

Tot i això el síndic també destaca que encara queda pendent solucionar quina hauria de ser l’actuació des de la boca nord del túnel de Vielha fins a l’altura del Parador. En aquest sentit, el Departament de Territori està treballant en una proposta de via segregada de la N-230 que aniria entre el riu Nere i l’actual traçat de la via.

Carlos Barrera subratlla que el Conselh Generau d’Aran ha de presentar una alternativa que permeti ser el màxim de respectuosos amb l’entorn natural de l’Aran i amb el patrimoni, "sense pretendre buscar la rendibilitat del cost de les infraestructures" i garantint la pervivència de la Val d’Aran com a destí turístic i per als interessos generals dels aranesos.