Els estudiants de selectivitat del Pallars, satisfets de poder fer les proves a Tremp
Els alumnes del Pallars s'examinen de la selectivitat per primer cop a Tremp. Aquesta ciutat, juntament amb Vielha i Tàrrega, s'ha incorporat a les seus de les PAU coordinades per la Universitat de Lleida, en el marc de les mesures de prevenció de la COVID-19.
Aquesta novetat s'ha rebut amb satisfacció pels estudiants tant del Pallars Jussà com Sobirà, perquè els evita haver de desplaçar-se a Lleida o bé a la Seu d'Urgell, cosa que els obligava a quedar-se a dormir a fora de casa durant els dies que es fan les proves. En total, s'examinen de la selectivitat a l'Institut de Tremp 80 joves, dels quals 39 són de l'Institut de Tremp, 16 de la Pobla de Segur i 25 de l'Institut Hug Roger III de Sort.
Pel que fa a Vielha, que també acull les PAU per primera vegada, s'hi han presentat 56 estudiants de l'Aran i l'Alta Ribagorça. A la Seu d'Urgell, enguany el nombre d'alumnes és de 197, provinents de l'Institut Joan Brudieu de la capital alturgellenca i de l'Institut Pere Borrell de Puigcerdà.
Carles Capdevila, president del Tribunal de les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) a Tremp, ha explicat a l'ACN que els alumnes s'han trobat amb l'obligatorietat de portar mascareta fins a l'hora de començar l'examen i d'haver-se de netejar les mans amb gel en entrar i sortir de l'aula. Aquest any els alumnes no poden canviar de taula entre examen i examen.
Ariadna Roca, alumna de Tremp, s'ha expressat en la mateixa línia i ha dit que l'examen de castellà no li ha anat "malament". Carles Forns, alumne de Tremp, ha dit que confia "aprovar". Pel que fa al fet d'examinar-se a la mateixa localitat on viu, ha dit que "és millor poder-ho fer a Tremp a prop de casa". Per Roca és important no haver de passar "tres dies fora de casa" per anar a fer els exàmens de la selectivitat.
L'estudiant Joan Forns ha dit que haver d'examinar-se a Lleida suposava una "despesa important" per a les famílies a l'haver de sufragar els gestos de l'allotjament a Lleida. Aquest any aquesta despesa se l'han estalviat les famílies d'estudiants del Pallars i els alumnes ho han valorat positivament.
Jofre Castells, estudiant de la Pobla de Segur, en sortir del primer examen, de Llengua castellana i literatura, ha assenyalat que "si havies estudiat durant el curs, era fàcil".