Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Els nous trens de la línia Lleida-la Pobla de Segur es posaran en servei el 25 de juliol

Els nous trens de la línia Lleida-la Pobla de Segur es posaran en servei el 25 de juliol

L’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària ha homologat finalment els combois, que permetran reduir el trajecte en 15 minuts
Nous combois en fase de proves (Foto: ACN)
19/07/2016 20:46

Els dos nous trens de la línia Lleida-la Pobla de Segur (el Pallars Jussà) es posaran en servei el 25 de juliol, segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat en un comunicat. L’executiu català ha rebut aquest dimarts al migdia el vistiplau de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària perquè els nous combois puguin circular pels 1,9 quilòmetres de via que donen accés a l’estació de Lleida i que formen part de la xarxa bàsica d’interès general propietat d'Adif.

Els nous trens, operats per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), permetran millorar les connexions amb transport públic en el corredor entre Lleida i la Pobla de Segur, tant pel que fa al temps del trajecte com pel nombre de freqüències de pas. Així, gairebé es triplicarà l’oferta ferroviària actual, cobrint pràcticament tota la franja horària, entre les 5.25 hores i les 22.30 hores. Els nous trens permetran reduir el temps del trajecte entre Lleida i la Pobla en uns 15 minuts.

Entre Lleida i Balaguer (la Noguera), l’oferta ferroviària passarà de les 4 expedicions per sentit actuals a 10, entre les 5.25 hores i les 22.25 hores (divendres fins a les 22.55 hores). Sumant les comunicacions en autobús, les dues ciutats estaran connectades amb transport públic amb 52 expedicions diàries, 27 d’anada i 25 de tornada. Els dissabtes, s’oferiran 9 expedicions per sentit, 6 més que ara, entre les 6.20 hores i les 22.10 hores. Els diumenges, els viatgers disposaran de 9 trens d’anada i 10 de tornada, entre les 6.20 hores i les 22.25 hores, enfront dels 3 per sentit que hi ha actualment.

Coordinació amb bus i AVANT

El servei comptarà amb autobús de dilluns a diumenge, per facilitar les connexions amb transport públic des de València i Esterri d’Àneu, passant per Llavorsí, Rialp, Sort, i Gerri de la Sal (el Pallars Sobirà), entre d’altres poblacions. L’oferta en aquest corredor queda reforçada amb serveis d’autobús que serviran per cobrir les franges amb menys demanda de mobilitat. D’aquesta manera, es facilitarà l’accessibilitat a altres poblacions i la intermodalitat. A més, els horaris estan dissenyats d’acord amb les sortides i arribades del tren convencional, l’AVE i Avant entre Lleida i Barcelona, i entre Lleida i Madrid, per optimitzar i ajustar l’oferta a les necessitats de mobilitat.

Unificació del preu del tren i bus i rebaixa de tarifes

En el tram entre Lleida i Àger, els serveis de tren i de bus formen part del sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità de Lleida i, per tant, resulten d’aplicació el conjunt de títols del sistema integrat. Per a la resta de recorreguts, a partir del 25 de juliol s’unificarà el preu del transport per al tren i el bus. Així, el bitllet senzill i l’abonament de 10 viatges per als dos modes de transport tindran el mateix cost, de manera que s’avança en l’equiparació necessària per a la futura integració tarifària del corredor.

Finalment, circularan els trens “no espanyols”

L’entrada en funcionament dels nous trens de la línia de la Pobla de Segur ha anat envoltada de polèmica pel seu endarreriment, especialment després que la subdelegada del govern de l’Estat a Lleida, Inma Manso, declarés que “els trens de la Pobla encara no funcionen perquè no són espanyols i han de ser homologats”. Els nous trens són de fabricació suïssa i havien de rebre l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària per circular pels gairebé dos quilòmetres de la xarxa bàsica d’interès general que donen accés a l’estació de Lleida, que és competència del govern espanyol i no de la Generalitat.