Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / En Comú Podem pregunta al Govern espanyol quan preveu construir la rotonda de Montferrer

En Comú Podem pregunta al Govern espanyol quan preveu construir la rotonda de Montferrer

El diputat Jaume Moya recorda les mobilitzacions per denunciar la perillositat de l'N-260 i el fet que Foment ja s'havia compromès a dur a terme el reivindicat pas giratori
Concentració a la cruïlla de l'N-260 a Montferrer per exigir la rotonda (Arxiu)
28/11/2018 10:30

El diputat d'En Comú Podem al Congrés espanyol Jaume Moya ha presentat a la mesa una pregunta en què demana al Govern espanyol quan preveu executar la rotonda prevista a l'N-260 al pas per la cruïlla de Montferrer. La petició recorda que els veïns del municipi de Montferrer i Castellbò ja fa anys que denuncien la perillositat d'aquest punt i reclamen que s'hi reguli el trànsit amb un pas giratori.

En l'exposició de motius, Jaume Moya recorda que, després d'anys de reivindicació, al 2013 es va constituir la Plataforma d'Afectats per la Cruïlla de Montferrer, que des de llavors ha dut a terme talls de carretera i d'altres protestes per exigir la construcció de la rotonda, entre elles una recollida de signatures que va obtenir més de 5.000 adhesions. En resposta a aquestes mobilitzacions, la llavors ministra de Foment -i actual presidenta del Congrés- Ana Pastor es va comprometre a dur a terme aquesta obra. El projecte es va aprovar per part del Ministeri i va sortir a informació pública el 2016, i fins i tot la llavors subdelegada de l'Estat a Lleida, Inma Manso, va visitar el municipi per parlar de l'obra.

Des de llavors, però, el Govern espanyol no ha fet cap altra acció. De fet, ECP assegura que "ni tan sols s'han licitat les obres i no hi ha cap notícia que permeti posar data a alguna intervenció per minimitzar el risc existent o bé l'inici de les obres compromeses".

Jaume Moya subratlla que amb l'actual format l'N-260 "parteix la població de Montferrer", atès que creuar la via a peu suposa un perill. A una banda de la via, recorda, hi ha el nucli històric de la vila i la urbanització Balcó del Pirineu; i a l'altra, el nucli de la Trobada i l'accés a l'aeroport Andorra-la Seu i a Aravell, Bellestar, la vall de Castellbò i l'estació d'esquí nòrdic de Sant Joan de l'Erm, que alhora és una de les principals portes d'entrada al Parc Natural de l'Alt Pirineu.

A més a més, els conductors que volen girar en direcció a Adrall venint de Montferrer, o els que volen girar cap a la Seu venint de l'aeroport, han d'entrar directament al seu carril sense disposar d'una illeta d'accés, cosa que incrementa el risc de topades laterals. ECP hi afegeix que aquest punt negre de l'N-260 se suma a d'altres que acumula l'Eix Pirinenc per la manca de modernització, tant amb governs del PP com del PSOE, i especialment en el seu tram català, entre Portbou i el Pont de Suert.