Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Endesa instal·la aïllaments nous i espirals per protegir les aus a les línies de subestació del Pont de Suert

Endesa instal·la aïllaments nous i espirals per protegir les aus a les línies de subestació del Pont de Suert

La mesura permet millorar la qualitat del subministrament elèctric de 1.270 clients de la companyia de la Ribagorça i el Pallars Jussà
21/08/2014 12:44

Endesa ha finalitzat recentment els treballs de millora a quatre línies de mitja tensió de la subestació del Pont de Suert. Concretament, la companyia ha renovat els aïllaments de vidre posant-ne uns de nous, de polimèrics, més resistents. També ha instal·lat un total de 36 espirals anticol·lisió per protegir les aus.

Aquesta mesura permet millorar la qualitat del subministrament elèctric a 1.270 clients del Pont de Suert, Areny de Noguera, Bonansa, Montanui, Pont de Montanyana i Sopeira, a la Ribagorça, i de Sarroca de Bellera i Tremp, a la comarca del Pallars Jussà. Les intervencions s'han fet a les capçaleres de quatre línies de mitja tensió a 25 kV, un cop surten de la subestació del Pont de Suert.

La companyia energètica ha substituït els antics aïllaments de vidre per uns nous de polimèrics, que estan fabricats a partir d'un compost a base de fibra de vidre i silicona i que aporten significatius avantatges respecte dels anteriors, segons informa la companyia. Aquests elements tenen la finalitat de protegir el cablejat davant les inclemències meteorològiques com ara les pedregades o les descàrregues de llamps; del vandalisme o dels trets dels caçadors.

Endesa ha dut a terme aquestes intervencions a les capçaleres de quatre línies de mitja tensió a 25 kV, als seus primers trams de recorregut un cop surten de la subestació del Pont de Suert.

Endesa també han instal·lat en aquestes quatre línies un total de 36 espirals anticol·lisió de color taronja vermellós i 420 mil·límetres de diàmetre, la funció dels quals és protegir les aus de possibles col·lisions i evitar el contacte entre les diferents fases de la línia en situacions de fort vent, evitant, així, que es produeixi un curtcircuit.