Entitats bancàries cobren més d'11 euros per la renovació del descompte per a residents del Túnel del Cadí
Algunes entitats bancàries autoritzades per l’empresa Túnel del Cadí cobren més d'11 euros per la renovació del document que dóna dret a l’ús gratuït de la infraestructura per als residents de l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà. Aquest tràmit s’ha de fer cada dos anys. En alguna de les oficines amb autorització a la Seu, el certificat, a més, l’ha d’enviar el mateix usuari, posant-hi el segell. La gestió de la documentació era ara fa dos anys a càrrec del banc.
Fonts de la concessionària del Túnel del Cadí han indicat en relació al cobrament bancari que no és responsabilitat seva, sinó que ‘depèn en exclusiva del banc o caixa que fa la gestió del certificat i, fins i tot, de l’oficina que el tramita’. Segons les consultes realitzades per RàdioSeu, ‘es pot donar el cas -tal i com ha passat- que una oficina de, per exemple, ‘La Caixa’ cobri a un client, i l’altra no’. El preu del servei també seria diferent, tot i que dins dels barems establerts pel Banc d'Espanya. Així mateix, les mateixes fonts comenten que l’enviament dels papers pot variar en cada entitat.
Una altra de les queixes que s’han fet paleses els últims mesos és la manca d’informació pel que fa a la necessitat de renovar el certificat que permet gaudir de la gratuïtat del Túnel del Cadí per als habitants de l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà. Des de l'empresa concessionària s’afirma que tots els usuaris reben una carta informativa que anuncia la finalització del termini. A la pràctica, però, moltes de les persones que utilitzen el Túnel asseguren que no han rebut la missiva i han hagut de dur a terme la renovació després d'utilitzar la infraestructura amb el certificat caducat, aplicant-se'ls la tarifa normal. En tot cas, la comprovació de la vigència del descompte es pot fer a la plana web del Túnel del Cadí.
D'acord amb el Decret 651/2006 de 27 de desembre de la Generalitat de Catalunya, els residents tenen la possibilitat d’utilitzar gratuïtament el túnel des de l’1 de febrer de 2007. Per a gaudir d’aquest servei, cal estar empadronat a les comarques del voltant del túnel i comptar amb un certificat emès per una entitat bancària o caixa d'estalvis de la mateixa comarca, acreditant la domiciliació, en la seva pròpia oficina, dels càrrecs corresponents a la targeta de crèdit, targeta de dèbit vàlida pel pagament en autopistes, o Via T, emesa a nom del titular del compte que aquest utilitzarà per al pagament del peatge del Túnel Cadí, SAC.
L'acreditació de la condició de resident s'ha de renovar obligatòriament cada dos anys. Així mateix, com a resultat de la instrucció de la Generalitat de Catalunya de data 25 d’octubre de 2008, des del passat 26 d’octubre de 2008 els trànsits amb targetes de residents en un mateix sentit realitzats en un interval de 45 minuts només gaudiran de la bonificació del 100% el primer trànsit, facturant la resta dels trànsits fins esgotar aquest interval de 45 minuts.