Foment adjudica les obres de la variant de Gerri de la Sal per 46 milions d'€
El Ministeri de Foment ha anunciat aquest dilluns l'adjudicació de les obres per a la variant de Gerri de la Sal, a la carretera N-260 (Eix Pirinenc). El projecte té un pressupost de 46,2 milons d'euros per condicionar un tram de 2,3 quilòmetres.
La variant inclou la construcció d'un túnel de 980 metres de longitud i un viaducte de 96 metres Les obres han estat adjudicades a la Unió Temporal d'Empreses formada per Copisa, Tau Enginyeria i Construccions Especials, amb un termini d'execució de 36 mesos. Així, el projecte quedaria en principi salvat de les retallades i demores anunciades per Foment.
El tram discorre pel marge oest del riu Noguera Pallaresa, que coincideix en part amb el mateix corredor i en la seva totalitat amb el mateix marge utilitzat per la carretera actual. L'origen es troba al sud de Gerri, a uns 600 metres del casc urbà.
El túnel s'executarà amb el Nou Mètode Austríac. A més, s'ha projectat un pont sobre el barranc d'Ancs de 33,80 metres i un pas inferior per donar accés a les finques del marge esquerre de la nova carretera. Alhora, s'incorporarà els elements necessaris per al drenatge longitudinal i transversal de la traça, la senyalització, l'abalissament i les defenses pròpies d'una carretera d'aquestes característiques.
Aquesta variant estarà formada per una carretera amb una secció de 10 metres de plataforma, distribuïts en dues calçades de 3,50 metres i un voral bilateral d'1,50 metres.