Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Foment garanteix la seguretat en les obres del futur túnel de Gerri de la Sal

Foment garanteix la seguretat en les obres del futur túnel de Gerri de la Sal

09/06/2011 18:38

Responsables de carreteres de l'Estat han garantit aquest dijous en una presentació pública a Tremp "nivells màxims de seguretat" en les obres del projecte de condicionament de la N-260 a Gerri de la Sal. Des del govern espanyol s'ha volgut tranquil·litzar els veïns que temen possibles precipitacions de roques a les cases. Al poble també s'hi col·locaran dos sismògrafs.

D'altra banda, l'elecció de l'Ajuntament de Tremp per fer l'acte de presentació del projecte de la variant de Gerri de la Sal (Pallars Sobirà) ha molestat tant a l'Ajuntament de Baix Pallars com als veïns del municipi, que no hi han assistit com a acte de protesta. L'alcalde de Baix Pallars, Xavier Rivera, i el veïnat creuen que l'acte s'hauria d'haver dut a terme l'acte al municipi o a la capital de comarca a la qual pertanyen, i no pas a la veïna.

Pel que fa a l'obra, contempla treballs de condicionament en 2,2 quilòmetres per un valor de més de 46 milions d'euros. El projecte inclou un túnel de 980 metres.

Obra segura

Juan Antonio Romero, cap de la Unitat de Carreteres a Lleida, ha posat de manifest que al passar les obres per terrenys febles "es travessaran lentament, reforçant al màxim totes les seccions". Segons Romero, això comportarà la reducció en l'avenç dels treballs "però es garantirà la seguretat".

Romero també ha explicat que al ser Gerri de la Sal Bé Cultural d'Interès Nacional, "les mesures de seguretat que s'adoptaran seran superiors a les habituals i tindran nivells màxims d'exigència".

Lluís Bonet, cap de la demarcació de carreteres de l'estat a Catalunya ha remarcat que la via es farà amb pols de pneumàtic, tècnica que s'utilitzarà per primer cop a la demarcació de Lleida.

Pel que fa a l'enllaç nord que reclamen els veïns del municipi, el delegat del Govern a Lleida, José Àngel Flores, ha assenyalat que els condicionants del terreny i la seguretat, no el fan possible. Flores ha afegit que s'ha fet "la millor carretera possible" i que els 48 milions d'euros de pressupost són una mostra de la importància i la qualitat del projecte.

L'obra comportarà uns 275.000 metres cúbics d'excavacions, dels quals 191.548 s'utilitzaran per actuar en terraplens i els sobrants es destinarà a l'explanació de la futura àrea de descans. Aquest espai tindrà uns 10.000 metres quadrats, que inicialment s'utilitzaran per deixar els materials de l'obra.