Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Grandvalira bat el seu rècord de forfets venuts i es consolida en el 'top-15' mundial

Grandvalira bat el seu rècord de forfets venuts i es consolida en el 'top-15' mundial

El domini esquiable andorrà ha registrat més d'1,7 milions de dies d'esquí, la xifra més alta dels Pirineus i de la península. En la dada hi han influït les nevades, el manteniment de les pistes i la recuperació dels principals mercats
Grandvalira, aquest hivern
21/04/2017 20:25

Grandvalira ha registrat aquest hivern 2016-2017 la millor campanya de la seva història i es consolida en el 'top-15' mundial pel que fa a venda de forfets. El domini esquiable andorrà ha fet balanç i ha anunciat que enguany ha registrat 1.765.039 forfets (un 2% més que l'any passat), cosa que el consolida en xifres com l'estació número 1 dels Pirineus i de la península ibèrica, a més a més de posicionar-la, segons el prestigiós consultor suís Laurent Vanat, en el grup dels 50 resorts d’esquí del món que superen el milió de visitants. 

Grandvalira s'ha sumat al balanç positiu de la gran majoria d'estacions del Pirineu i ho ha fet amb les xifres més grans. Entre les causes, l'estació n'ha destacat la recuperació tant dels mercats propers, com ara el català, l'espanyol i el francès, com dels que fan estades més llargues, especialment el de la Gran Bretanya i Irlanda, a més a més d'un retorn del client rus.

El domini dirigit per Alfonso Torreño també ha esmentat "'l'intens treball de manteniment de les pistes", amb una producció de neu artificial superior a anys anteriors que ha garantit el 65% de la superfície esquiable. L’equip de màquines ha acumulat més de 27.000 hores de feina, un 5% més que l’hivern de l’any passat, per garantir la qualitat del tapet blanc. L'escassetat de neu al vessant nord del Pirineu a la tardor no va impedir poder obrir les portes al desembre, i les posteriors nevades van permetre viure el millor febrer dels darrers sis anys en afluència.

Grandvalira ha destinat 13 milions d’euros a una sèrie de millores com ara remuntadors nous, condicionament de pistes noves, millora de serveis i diversificació dels seus punts de restauració, que mereixen una menció apart. Perquè la gastronomia està adquirint un pes rellevant a l’estació. Perquè hi ha un pla estratègic específic, amb una despesa de 10 milions d’euros en noves infraestructures els darrers cinc anys, que ofereixen de tot. Des del senzill entrepà fins les últimes tendències del mercat culinari. 

A les enquestes de satisfacció –realitzades a 16.800 clients– han puntuat el menjar amb un 8,1, el servei del personal amb un 9 i l’estació en general amb un 8,37 sobre 10.  Grandvalira també acomiada la seva catorzena temporada reforçant la notorietat a internet: 2,8 milions de visites al web (+9% respecte del curs 2015-2016) que la confirmen com la tercera a Espanya en el sector de la neu, 1,4 milions de visites al web per a mòbils (+17,9%) i el creixement de l’app, que és la millor posicionada en esports a Espanya i Portugal (top-40 a iTunes i top-100 a Google Play). En nombre de seguidors i interacció a les seves xarxes socials, l’estació ocupa la setena posició al rànquing mundial.