Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Isidre Esteve, preparat per començar el Dakar 2019

Isidre Esteve, preparat per començar el Dakar 2019

El pilot olianès ja és a Lima amb el seu equip, amb l'ambició d'intentar millorar l'excel·lent 21è lloc de l'any passat. L'edició d'enguany comença aquest diumenge i com a novetat transcorrerà íntegrament pel Perú
02/01/2019 19:25

Isidre Esteve ja és a punt per competir al ral·li Dakar 2019. De fet, el pilot d'Oliana ha estat dels primers a viatjar cap al Perú i ja és a Lima per ultimar els detalls d'una nova participació al raid més dur del món. En la seva 41a edició, la prova fa un petit canvi de dates i, en comptes de començar just després de Cap d'Any, ho farà el dia de Reis, aquest diumenge.

El pilot del Repsol Rally Team viurà la seva quarta participació en cotxes i, assegura, l'afronta "en millors condicions que mai". El seu objectiu és intentar superar el 21è lloc signat l'any passat amb el prototip BV6 de Sodicars, amb la base d'un tot terreny BMW. Esteve i el seu copilot, l'empordanès Txema Villalobos, esperen "competir, divertir-nos i que el treball de tota la temporada es vegi reflectit en el resultat final".

La preparació d'enguany per al Dakar ha passat també per la participació en proves com ara la Baixa Aragó i el Ral·li del Marroc, on han obtingut bons resultats. Com sempre l'objectiu prioritari és arribar a la meta final, però Esteve es mostra ambiciós i espera millorar el resultat d'ara fa un any. Per això, el seu equip ha treballat dur els darrers mesos i han introduït canvis al nostre cotxe, tot i que "no serà fàcil perquè hi ha molts rivals bons", confessa.

Traçat d'anada i tornada

Una novetat de pes del Dakar 2019 és que es desenvoluparà íntegrament per un sol país: el Perú. Els anys anteriors -des que el raid va arribar a Amèrica del Sud- també havia transcorregut per l'Argentina, Bolívia i Xile. Enguany tindrà més de 5.000 quilòmetres, dels quals gairebé 3.000 cronometrats, amb un 70% sobre sorra. A més a més, una dificultat afegida és que aquesta vegada només hi haurà un dia de descans.

El pilot alturgellenc presagia "una edició atípica però prou exigent perquè puguem gaudir, amb 10 etapes molt intenses, més que les de l'any passat". L'etapa marató abans de la jornada de descans "serà nova i, de ben segur, molt difícil", adverteix. Per tot plegat, Esteve considera fonamental "conservar la calma en les primeres jornades i ser fidel a l'estratègia inicial", perquè "al principi no serà un Dakar gens fàcil i caldrà ser pacients, perquè tothom voldrà córrer moltíssim".

El Dakar començarà diumenge amb l'etapa Lima-Pisco (331 km, amb 84 d'especial) i a partir d'allà els pilots faran entre 400 i 800 km cada dia, amb trams cronometrats d'entre 300 i 450 km en funció dels dies. Les metes es repartiran entre només cinc ciutats, que en quasi tots els casos acolliran el raid en més d'una jornada. Així, per exemple, els primers dies els pilots també faran parada a Tacna (a l'extrem sud del Perú) i a Arequipa, que també acollirà la jornada de descans (12 de gener) i la sortida de la sisena etapa. Des d'allà, els pilots seguiran novament fins a San Juan de Marcona -que viurà la sortida de la 7a i la 8a etapa- i fins a Pisco -meta de la 8a i la 9a etapa. L'últim dia (17 de gener) els supervivents aniran de Pisco a Lima.

  • Isidre Esteve, amb Txema Villalobos (Repsol Rally Team)
  • Isidre Esteve, a l'aeroport amb Lídia Guerrero (Repsol Rally Team)