Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / L’Alt Urgell digitalitza 70.000 documents gràcies al programa Treball i Formació

L’Alt Urgell digitalitza 70.000 documents gràcies al programa Treball i Formació

Vuit persones han estat contractades durant sis mesos a l’Arxiu Comarcal i al CETAP-Telecentre per a la realització de treballs de caràcter públic i interès social
Digitalització de documents gràcies al Programa Treball i formació
03/06/2016 19:36

El programa Treball i Formació, gestionat pel Consell Comarcal de l’Alt Urgell, ha permès la contractació, durant sis mesos, de vuit persones que fins aleshores estaven aturades i eren perceptores de la renda mínima d’inserció. Aquesta iniciativa forma part del conjunt d’accions que el Consell Comarcal està portant a terme de cara a incentivar la creació d’ocupació al territori i, conseqüentment, a reduir l’atur entre la població que l’està patint amb més duresa.

Sis de les vuit persones contractades s’han dedicat a la digitalització de documentació pública municipal i comarcal a l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell, mentre que les altres dues s’han integrat al projecte de Ciutadania Digital en el Centre Empresarial i Tecnològic de l’Alt Pirineu (CETAP).

La feina desenvolupada a l’Arxiu Comarcal s’ha materialitzat en la digitalització de 70.000 documents, la classificació de documentació en 1.400 caixes i l’anotació de 25.000 registres, comptant altes i revisions. Entre els treballs realitzats, es poden posar com a exemples l’ordenació cronològica de la correspondència de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell dels segles XVIII, XIX i XX; l’ingrés, descripció, revisió i digitalització dels expedients acadèmics dels alumnes de l’Institut Joan Brudieu entre els anys 1933 i 1990; o la finalització de la digitalització de les cintes de cassette de Ràdio Seu. També han treballat la documentació dels ajuntaments d’Arsèguel, Oliana, Ribera d’Urgellet i les Valls d’Aguilar.

A més del treball pròpiament dit, les persones contractades han rebut 30 hores de formació, gràcies a les quals han ampliat coneixements i experiència en la gestió de la documentació i la seva digitalització, així com les tasques relacionades amb l’atenció al públic, la informació i la gestió d’espais.

El Programa Treball i Formació per a persones en situació d’atur beneficiàries de la renda mínima d’inserció neix de la col·laboració entre el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, a través del Servei d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu (FSE) que, per mitjà del seu Programa Operatiu 2014-2020 cofinança aquesta acció en un 50%.