Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Cambra de Comerç d'Andorra referma l'aposta per impulsar un aeroport dins del Principat

La Cambra de Comerç d'Andorra referma l'aposta per impulsar un aeroport dins del Principat

L'associació el veu necessari atesos els retards del Govern espanyol a l'hora d'homologar l'aproximació amb GPS a la pista de la Seu. Unes 20 companyies han desistit d'operar a l'Alt Urgell els darrers tres anys per l'absència del sistema
Proves amb GPS a l'Aeroport Andorra-la Seu, el març de 2017
12/06/2019 13:50

La Cambra de Comerç d'Andorra ha refermat la seva aposta per impulsar un aeroport dins de territori andorrà, després que aquest divendres passat el ministre espanyol de Foment en funcions, José Luis Ábalos, va anunciar des de la Seu d'Urgell un nou retard, de com a mínim 10 mesos, en l'homologació de l'aproximació amb GPS per a l'Aeroport de la Seu.

Sobre aquesta polèmica, el president de la Cambra, Miquel Armengol, ha expressat la decepció per aquest nou ajornament i es mostra encara més convençut de la necessitat que el Principat tingui una pista pròpia, davant la manca de diligència del Govern espanyol perquè la instal·lació disposi del sistema per garantir l'aterratge o enlairament de vols comercials en cas de mal temps. En aquest sentit, Armengol creu que l'aproximació amb GPS també serà necessària a la hipotètica pista andorrana, però es mostra convençut que en aquest cas els tràmits seran molt més àgils que si es depèn de l'executiu de Madrid. Consultat per El Periòdic, el responsable de la Cambra admet "no saber-ne tècnicament els motius", però creu que tot fa indicar que "el problema no és només pel GPS", tot suggerint que també hi pot haver motius polítics.

En tot cas, Miquel Armengol ha assegurat que "aquest retard no canvia els tempos" pel que fa a impulsar un aeroport dins d'Andorra, perquè creu que "el concepte d’aeroport és totalment diferent" i volen construir una pista "per a avions de llarga distància", perquè considera que "l’aeroport de la Seu és de dimensió reduïda". Així, dimecres vinent la Cambra ja preveu presentar els estudis de viabilitat de la pista andorrana, que han tingut un cost de 100.000 euros. Ja se n'ha avançat alguns detalls, com ara que els llocs proposats són a la Rabassa o bé a prop de Grau Roig, i que la construcció tindria un cost d'entre 200 i 400 milions d'euros.

Armengol creu que els dos projectes "poden ser complementaris" i assegura que, tot i aquesta nova proposta, "sempre" han estat a favor del camp de vol urgellenc, motiu pel qual lamenta el nou retard en el GPS, perquè creu que hauria estat útil de cara a la celebració de la Cimera Iberoamericana a Andorra.

Una altra de les conseqüències d'aquest retard en la concessió de l'aproximació amb GPS a l'Aeroport de la Seu és que, els darrers tres anys, fins a una vintena de companyies aèries han desistir d'operar-hi, bàsicament per l'absència d'aquest dispositiu. Així ho han assegurat fonts d'Aeroports de Catalunya consultades pel diari Segre. Entre aquestes companyies n'hi ha sobretot d'Espanya, França i Portugal, però també del Regne Unit i dels països escandinaus i organitzen tant vols comercials com xàrters i operacions puntuals.