Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La campanya 'No et deixis portar pel gat', reconeguda per la FECASARM

La campanya 'No et deixis portar pel gat', reconeguda per la FECASARM

Ha estat finalista als premis de la federació catalana d’activitats recreatives musicals La iniciativa anima els joves a no agafar el cotxe si han ingerit alcohol
Campanya 'No et deixis portar pel gat'
20/02/2008 14:52

La campanya ‘No et deixis portar pel gat’, organitzada per la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de La Seu d’Urgell, ha estat nominada als premis que organitza la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats Recreatives Musicals (FECASARM), en la categoria de civisme i convivència. La proposta, endegada ara fa dos anys, tenia com a objectiu principal conscienciar els joves urgellencs que no condueixin si han ingerit alcohol.

La regidora de Joventut, Mireia Pellicer, valora molt positivament aquesta menció: “Malgrat que no hem obtingut el premi, ja és molt important haver estat nominats davant el gran nombre d’iniciatives d’arreu de Catalunya que optaven a ser entre els cinc millors projectes sobre civisme i convivència”.

Pellicer, de fet, recorda que la campanya va tenir molt bona rebuda ara fa dos anys i que, per això, estan estudiant repetir-la aquest estiu vinent. El lema ‘No et deixis portar pel gat’ va néixer de la Taula de Nit de La Seu d’Urgell, que engloba part el sector de l’oci nocturn, al costat de l’Ajuntament de La Seu i el Consell Comarcal.

Un dels elements que més ressò va tenir de la campanya va ser la venda d’alcoholímetres a preu assequible, que permetien als joves saber ràpidament i de primera mà si estaven en condicions d’agafar el cotxe. Es volia evitar així desplaçaments d’alt risc, sobretot a les festes majors dels pobles de la comarca i a d’altres espais d’oci nocturn. La Taula de la Nit també ha fet accions per afavorir un diàleg entre les administracions i els empresaris d’oci nocturn, fomentar un consum responsable d’alcohol.

L’inici d’aquesta campanya va ser el mes de juliol de 2006, tot coincidint amb el començament de les festes majors dels pobles del voltant de la Seu i també amb la posada en funcionament del nou carnet per punts. Així, es pretenia prevenir els joves tant dels accidents de trànsit com de les possibles sancions policials.