La demarcació de Lleida ha quintuplicat l'oferta turística en menys de 20 anys
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha fet aquest divendres una presentació específica al Saló Internacional de Turisme de Catalunya (SITC). El director del Patronat, Xavier Moncayo, ha destacat que des de l’any 1990, les places d’allotjament turístic s’han doblat, el nombre de visitants s’ha triplicat i els productes turístics i els diferents serveis que s’ofereixen als visitants s’han quintuplicat.
Actualment l’oferta d’allotjament a les comarques de Lleida és de 55.000 places entre hotels, cases de turisme rural, càmpings, apartaments, albergs i cases de colònies. La Val d’Aran encapçala el rànking amb 12.769 places, seguida del Pallars Sobirà amb 11.463, l’Alt Urgell amb 5.428, l'Alta Ribagorça amb 4.490 i el Solsonès amb 4.435. La resta de comarques estan ja per sota de les 4.000 places.
Anualment la demarcació rep 1.5 milions de turistes que fan uns 4,5 milions de pernoctacions que generen un impacte econòmic d’uns 800 milions d’euros, el que representa un 13.5 % del PIB de les Comarques lleidatanes.
Pel que fa a la procedència del turisme que ens visita Moncayo ha reiterat que el 60 % del total provenen de Catalunya i principalment de Barcelona i de la seva àrea metropolitana, seguits dels visitants de la resta de l'Estat en un 25 % i del turisme estranger en un 15 %.
Moncayo ha fet també un repàs dels principals productes i serveis que disposen les comarques lleidatanes, entre els que ha destacat les 11 Estacions d’esquí del Pirineu; els 7 camps de golf i pitch and putt, , les 138 empreses de turisme actiu i d’aventura, 30 rutes estructurades, 5 centres BTT, 54 oficines de Turism3, 1 Parc Nacional, 2 parc naturals i 21 espais naturals, dos declaracions de Patrimoni de la Humanitat i 3.000 empreses turístiques, de les quals 1.300 son establiments d’hoteleria i restauració.
Pel que fa al posicionament de les Terres de Lleida en el conjunt del sector turístic estatal, Xavier Moncayo ha dit que “Lleida es líder a l’Estat en turisme de neu i amb els esports d’aventura dins de l’apartat del turisme actiu”. També ha destacat la posició preferent a nivell català i estatal en l’oferta de turisme rural, de cultura i natura ha assenyalat com a productes emergents el turisme ornitològic, l’enoturisme i el turisme accessible amb més d’un centenar d’establiments de les comarques lleidatanes adaptats.