Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Diputació promocionarà 'Perseguits i salvats' a França, Bèlgica, Polònia, Israel i l'Uruguai

La Diputació promocionarà 'Perseguits i salvats' a França, Bèlgica, Polònia, Israel i l'Uruguai

La ruta turística es vol donar a conèixer a les capitals de països amb més població hebrea El 2014 la demarcació de Lleida va rebre 975.000 visitants, un 4% més que l'any anterior
Perseguits i Salvats - Inauguració
28/01/2015 16:45

La Diputació de Lleida promocionarà la ruta 'Perseguits i salvats' a París, Brussel·les, Varsòvia, Montevideo i Tel Aviv, en un calendari d'accions institucionals que es desplegarà entre febrer i abril, tot coincidint amb la commemoració del 70è aniversari de l'alliberament del camp d'extermini d'Auschwitz.

La internacionalització de la ruta inspirada en els camins de fugida dels jueus pel Pirineu a la II Guerra Mundial s'enfoca, així, cap a les capitals europees amb més presència de població hebrea (a França, Bèlgica i Polònia) a més a més de l'Uruguai i d'Israel.

El futur itinerari del projecte 'Perseguits i salvats' es planteja perquè enllaci les comarques de la Val d'Aran i el Pallars Sobirà, des de Tuc dera Girèta, cap a Montgarri, Pont de Perosa, Bordes de Perosa, refugi Fornet i fins arribar a Alòs d'Isil. La ruta explica les xarxes d'evasió creades per organitzacions de resistència i ajut jueves (com ara la JOINT) i a la solidaritat dels pirinencs que els van ajudar a creuar a Catalunya.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha explicat que 'Perseguits i salvats' ja ofereix un conjunt d'opcions que abasten 151 quilòmetres, que també inclouen senders de l'Alt Urgell i Cerdanya.

Al 2014, a nivell turístic, la demarcació va rebre 975.000 viatgers, un 4% més que el 2013, i les pernoctacions dels turistes estrangers també van créixer, en concret un 10%, segons el director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch. Cada any la Diputació de Lleida destina més de 500.000 euros en accions de promoció i comunicació en favor d'un sector que suposa el 12,5% del PIB de la demarcació i que ofereix oferta singular i atractiva en cada una de les seves comarques.