Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Diputació de Lleida aposta pels mercats de proximitat per reactivar l'activitat turística aquest estiu

La Diputació de Lleida aposta pels mercats de proximitat per reactivar l'activitat turística aquest estiu

Presenta una nova campanya promocional que ressalta els valors locals i la diversitat de la demarcació. Entre els protagonistes dels vídeos hi ha Núria Picas, Àlex Márquez i Tatxo Benet
23/06/2020 16:05

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha presentat aquest dimarts la nova campanya de promoció turística del Pirineu i les Terres de Lleida per aquest estiu, que posa el focus en el mercat local i català amb l'objectiu de reactivar el turisme a la demarcació, tot convidant a descobrir-la i a gaudir del seu patrimoni natural i cultural.

Amb el lema 'Ara Lleida, tant i tan a prop', apel·la a "l'autoestima i la confiança en el territori i en la seva manera de ser" per encarar l'etapa post-COVID. La campanya compta amb cinc 'ambaixadors' (el campió del món de Moto 2, Àlex Márquez; l'atleta i excampiona del món d'ultrafons, Núria Picas; el productor audiovisual Tatxo Benet, la mànager digital i youtuber Belena Gaynor i el xef Joel Castanyé), que han elaborat diferents càpsules audiovisuals locutades per Txe Arana amb el missatge 'Lleida, l'altra manera de viure!'.

En el període actual de crisi sanitària i econòmica s'hi ha afegit l'eslògan 'Tant i tan a prop', el qual pretén sintetitzar els valors de diversitat i proximitat que caracteritzen l'extensa oferta turística que atresora el territori. La campanya convida a descobrir o redescobrir les comarques lleidatanes i pirinenques, en un escenari nou. Es posa en primer pla valors com ara la solidaritat, la reactivació econòmica, social i empresarial (i per extensió del sector turístic), la "desglobalització", la transformació digital, la seguretat personal, la sostenibilitat, el comerç i el turisme de proximitat, la natura i la singularitat, segons ha exposat el director del Patronat, Juli Alegre.

Pel que fa a la part d'imatge gràfica per a les publicacions de premsa escrita, la campanya mostra diferents fotografies del territori vinculades amb activitats i productes turístics de què el visitant pot gaudir a l'estiu, presentades des de l'òptica de cada prescriptor que fa l'acció. Hi ha cinc gràfiques, i les activitats triades són: caiac a l'embasament de la Llosa del Cavall, senderisme al Saut deth Pish, turisme familiar al Parc Nacional d'Aigüestortes, BTT a l'entorn del monestir de Vallbona de les Monges, i gastronomia i enoturisme a l'entorn del castell de Montsonís.

La difusió de la campanya, que s'ha fet en català, es podrà seguir pels diferents mitjans de comunicació de les comarques de la demarcació de Lleida i del conjunt de Catalunya. També s'han contractat produccions gràfiques en autobusos de Barcelona i Tarragona, juntament amb opis a la ciutat de Lleida i tanques publicitàries de carretera per diferents indrets de la demarcació.

Redescobrir o descobrir el territori

En la presentació, que s'ha fet de forma telemàtica, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha explicat que, si bé les campanyes de l'ens provincial sempre han estat importants, aquesta vegada ho són més que mai. Per Talarn, "ara és hora de posar en valor els mèrits i les propostes de les comarques de Lleida, del Pirineu i de l'Aran davant de la ciutadania del mateix territori". El dirigent territorial apunta que sovint "donem per fet que ja coneixem prou el que tenim al costat de casa i no és ben bé així perquè de vegades no l'hem tastat prou", ha expressat. Per això, Talarn ha dit que "és l'hora de redescobrir-nos" i "d'ajudar el teixit productiu i turístic generant públic i ajudant a reactivar el consum" perquè "és allò que necessiten les empreses i els seus treballadors".

De la seva banda, la vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Rosa Pujol, ha manifestat que el sector turístic és un dels més afectats per la pandèmia de la COVID-19, i això ha obligat a "replantejar un nou horitzó i a crear noves fórmules que garanteixin la visibilitat del sector i de tots els professionals, empresaris i agents implicats". Una situació gens favorable, que des del Patronat afronten com "un repte i una oportunitat única per continuar creixent i demostrar l'enorme potencial que tenen les comarques de Lleida".

Per Pujol, l'acció suposa "una oportunitat per promoure el turisme de proximitat i sostenible, per cercar noves fórmules que atreguin més visitants, per posar en valor la qualitat i la diversitat de l'oferta turística del territori, per enfortir i nodrir la col·laboració entre el sector turístic públic i privat i per teixir una xarxa de solidaritat i de suport entre els municipis de la demarcació". La vicepresidenta del Patronat hi ha afegit que "no és una campanya turística més, sinó que es tracta d'una mirada d'autoestima, confiança i esperança en les nostres comarques i en la nostra manera de ser" per encara l'etapa post-covid "amb un somriure". "És un manifest d'una nova cultura de viure que ha de ser la resposta a les preguntes i als reptes que avui tenim plantejats com a societat", ha afegit.

Dues campanyes

Per donar suport al sector turístic del Pirineu i les Terres de Lleida com a conseqüència de la crisi sanitària, entre d'altres mesures, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha impulsat dues campanyes especials de promoció turística adreçades a captar públic català i estatal amb vista a la temporada d'estiu, i entre totes dues tenen un pressupost d'uns 500.000 euros.

La campanya presentada aquest dimarts va adreçada al mercat local i català, mentre que la campanya que es va presentar la setmana passada amb el lema 'Catalunya és Casa Teva' en col·laboració conjunta amb l'Agència Catalana de Turisme i amb els patronats de les quatre diputacions catalanes i Turisme Val d'Aran està destinada a fer una acció potent de promoció conjunta del territori a escala estatal. En la campanya conjunta amb l'Agència Catalana de Turisme també hi ha una part de la creativitat destinada a posar en relleu les singularitats de la demarcació de Lleida.

  • Núria Picas, una de les ambaixadores de la campanya (Foto: Diputació de Lleida)
  • Presentació de la campanya (Foto: ACN)