Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Generalitat projecta els traçats per a les variants de Coll de Nargó i Organyà

La Generalitat projecta els traçats per a les variants de Coll de Nargó i Organyà

Els primers estudis informatius i d'impacte ambiental sortiran a informació pública la pròxima tardor
19/07/2007 10:50

El departament de Política Territorial i Obres Públiques té previst que la pròxima tardor surtin a informació pública els estudis informatius i d'impacte ambiental de les variants de la C-14 al seu pas per Coll de Nargó, Organyà i Oliana, a més de la millora del tram dels Tresponts, entre Organyà i el túnel de Montant de Tost.

El departament, que està redactant actualment els informes, es reunirà el mes que ve amb els alcaldes dels municipis afectats per explicar-los la situació actual dels projectes.

Des del DPTOP ja s'ha avançat que s'estudien tres traçats per a la variant de Coll de Nargó i dos per a la d'Organyà. En el cas de Coll de Nargó, en dues de les possibilitats la ronda passaria per l'oest del nucli urbà. D'altra banda, la tercera opció contempla la possibilitat d'una circumval.lació a l'est de la localitat. Aquesta opció requeriria la construcció de dos passos elevats per creuar el Segre.

Per a la futura variant d'Organyà, el departament estudia un primer traçat que connectaria amb la variant de Coll de Nargó i que rodejaria la localitat per l'est. El segon, de menor longitud, passaria per l'oest de la població, entre el nucli urbà i el riu.

La construcció de la variant d'Oliana, en canvi, serà posterior a les d'Organyà i Coll de Nargó, ja que s'està pendent de l'aprovació del Pla General del nucli i del projecte de cua del pantà de Rialb.

Per últim, per a la millora del tram de la C-14 als Tres Ponts, la Generalitat estudia la possibilitat de construir un túnel que superi els revolts actuals i en millori la seguretat, o bé la creació d'una via alternativa a l'actual. El govern també contempla que el projecte proposi la utilització del tram com a espai turístic.