Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Generalitat proposa establir una calçada de tres carrils a l'N-230 entre Sopeira i el túnel de Vielha

La Generalitat proposa establir una calçada de tres carrils a l'N-230 entre Sopeira i el túnel de Vielha

Les al·legacions presentades pel Govern, en consens amb l'Aran i l'Alta Ribagorça, també demanen la construcció d'un nou túnel prop del Pont de Suert. Les prioritats de les peticions són millorar la seguretat i reduir l'impacte visual
L'N-230 al pas per l'Alta Ribagorça (Foto: ACN/arxiu)
20/03/2018 11:21

El Departament de Territori i Sostenibilitat, en consens amb els ens territorials de la Val d'Aran i l'Alta Ribagorça, ha presentat al·legacions a l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental del condicionament de la carretera N-230 en el tram entre Sopeira (Osca) i el túnel de Vielha impulsat pel Ministeri de Foment. Aquesta actuació abasta una longitud de 40 quilòmetres de la carretera.

L'actuació plantejada pel Ministeri preveu l'eixamplament i millora de traçat de la carretera, tot mantenint un carril per sentit de circulació juntament amb la construcció de variants al pas per poblacions. Les al·legacions presentades per la Generalitat proposen diverses millores, entre les quals remarquen la implantació d'un tercer carril, amb separació física dels dos sentits de la circulació, per afavorir la seguretat viària, i l'increment dels trams en viaducte i túnel per a minimitzar l'impacte mediambiental i donar millors prestacions en la conducció.

En aquest sentit, es planteja la construcció d'un túnel addicional d'un quilòmetre a l'entorn del tossal del Miravet, al Pont de Suert, per integrar la infraestructura en una zona residencial que, a més, té molts valors paisatgístics i naturals. Una altra de les al·legacions presentades per minimitzar afeccions en l'entorn proposa que l'aparcament per a vehicles pesants, de 300 places, previst en aquest municipi es redistribueixi en diverses zones al llarg de l'actuació.

Al pas de la carretera per Vilaller, es proposa una alternativa de traçat per a la variant, que en els estudis del Ministeri de Foment discorre per l'oest del nucli urbà. En aquest sentit, es planteja una variant per l'est, amb un menor impacte ambiental i visual, que inclou dos trams en túnel i encreuaments amb rotondes a l'entrada i sortida del municipi. D'altra banda, es planteja la conveniència que, si l'actuació s'executa en diverses fases, es prioritzi la pacificació de les travesseres actuals prèviament a la construcció de les variants i que aquestes s'iniciïn un cop s'hagin millorat els trams interurbans.

El Departament de Territori i Sostenibilitat també proposa que s'homogeneïtzin els accessos inclosos en el recorregut, que són de tipus molt diversos, tant interseccions en T com rotondes i enllaços. D'aquesta manera, es vol facilitar la percepció de la carretera per part del conductor i així, afavorir la seguretat viària.

Finalment, la Generalitat reclama que l’obra de condicionament de l’N-230 comenci com més aviat millor, per tal que s’adapti a la funcionalitat que té d’eix vertebrador.