Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Mancomunitat d'Esquí Nòrdic estudia incorporar més ajuntaments

La Mancomunitat d'Esquí Nòrdic estudia incorporar més ajuntaments

L'ens vol ampliar-se a tots els municipis amb estació de fons, per obtenir més finançament i reforçar la promoció conjunta
Sant Joan de l'Erm
13/02/2008 16:16

La Mancomunitat de Municipis per a la Promoció de l’Esquí Nòrdic estudia la possibilitat de la seva ampliació a la totalitat dels municipis amb estacions d’esquí nòrdic. L’objectiu és trobar noves fonts de finançament, tot realitzant accions conjuntes i alhora posicionar el sector del nòrdic català. Així ho van acordar els representants dels set municipis catalans i de les estacions d’esquí nòrdic en una reunió que va tenir lloc ahir a la tarda a La Seu d’Urgell.

La Mancomunitat va ser creada l’any 1985 pels municipis de Josa i Tuixent, Lles, Montferrer i Castellbò, l’entitat descentralitzada d’Aransa i l’Ajuntament de La Seu d’Urgell. La possible amplificació es realitzaria amb la incorporació de les estacions de Guils-Fontanera, Bosc Virós i Tavascan.

En aquest punt, Jordi Ausàs, president de la Mancomunitat i alcalde de la Seu, Jordi Ausàs, ha assenyalat la importància de dotar econòmicament aquestes estacions d’esquí nòrdic ja que “això repercutirà positivament en el desenvolupament econòmic i turístic de tots aquests municipis”. Ausàs subratlla que “cal anar cap a la unitat d’acció per promocionar amb més força aquestes estacions no només a la temporada d’hivern sinó també durant els mesos d’estiu”.

Un dels altres objectius que s’ha marcat la Mancomunitat és la promoció i dinamització conjunta de les activitats i alhora estructurar-ne de noves: creació d’una marca identificativa del nòrdic català, realització d’un banc d’imatges, edició conjunta de material publicitari i assistència a actes promocionals.

Un tercer objectiu que es marca l'ens és la diversificació de les activitats a les estacions d’esquí amb la finalitat de desestacionalitzar la demanda, que actualment es troba molt centrada en l’hivern i en la neu. D'altra banda, es vol crear paquets paquets amb les ofertes complementàries, així com analitzar altres activitats idònies al territori i intentar acollir alguna competició d’interès mediàtic.