Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La millora de la N-145 podria començar a finals de mes

La millora de la N-145 podria començar a finals de mes

L'Ajuntament de Valls de Valira està tramitant els permisos d'obra Ja s'han dut a terme les expropiacions dels terrenys
La carretera N-260, a la rotonda d'Andorra
23/10/2008 11:35

Les obres de millora de la carretera N-145 podrien iniciar-se a finals d’aquest mes d’octubre. Així ho ha afirmat a RàdioSeu l’alcalde de Valls de Valira, Pere Artigues, que ha expressat la voluntat d’atorgar els permisos d’obra a l’empresa adjudicatària "amb celeritat", per tal de donar llum verd als treballs de forma imminent.

Ara fa quinze dies es van dur a terme al municipi les expropiacions per fer possible l’arranjament de la carretera. Artigues ha destacat que l’acord per als tràmits d’expropiació s’han fet de forma ràpida gràcies a la bona predisposició dels veïns.

La millora de la Nacional 145 suposarà la construcció de dues rotondes que han de disminuir la perillositat de la via. Una d’aquestes rotondes s’ubicarà a la cruïlla d’Anserall, i l’altra a la cruïlla de la vall de Civís i Arcavell.

El Consell d’Administració de la Societat Estatal d’Infraestructures del Transport Terrestre (SEITT) va adjudicar el passat mes d'abril a l’empresa Corsán-Corviam Construcción S.A., les obres de condicionament de la carretera N-145 des de la Seu a Andorra. El pressupost d’adjudicació ascendeix a 22.563.194,33 euros. El termini previst per a l’execució dels treballs és de 23 mesos.

El projecte s’iniciarà a la glorieta d’intersecció de la N-145 i la N-260 a la Seu d’Urgell. Es clourà a la frontera amb Andorra. Les obres inclouen la millora dels accessos al Serrat de la Capella i de les interseccions d'Anserall i d'Arcavell

La intervenció a la N-145 inclou el condicionament de més de nou quilòmetres de la carretera actual, un túnel de 377 metres de longitud, un fals túnel de 110 metres, 3 enllaços, l’execució de 4 estructures (1 viaducte sobre el riu Valira, 2 passos superiors i 1 pas inferior), 7 murs, els elements necessaris per al drenatge longitudinal i transversal del traçat, la senyalització i les defenses pròpies d’una carretera d’aquestes característiques.