Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / 'La Mosca', de Kurt Newmann, nova proposta de Cineclub La Seu

'La Mosca', de Kurt Newmann, nova proposta de Cineclub La Seu

El film es podrà veure aquest dijous, a les 22 hores, a Cinemes Guiu La projecció enceta la col.laboració del trimestre d'hivern amb la Filmoteca de les Terres de Lleida
Cineclub La Seu - La Mosca
18/02/2015 12:22

Cineclub La Seu d’Urgell enceta aquest dijous, a les 22 hores, a Cinemes Guiu, la col·laboració del trimestre d'hivern amb la Filmoteca de les Terres de Lleida. En el marc del Cicle Make/Remake es projectarà La Mosca, de Kurt Newmann.

Andre Delambre és un científic que treballa en una màquina de teletransportació de la matèria. Aquest invent revolucionari desintegra un objecte i transporta els seus àtoms a la velocitat de la llum fins a una cambra receptora. Els experiments comencen amb objectes inanimats però més endavant començarà a utilitzar éssers vius.

Basada en un conte curt de George Langelaan, La mosca ha esdevingut un clàssic del cinema fantàstic gràcies a la seva inventiva, l'ús del color, la seva elegant posada en escena, les excel·lents interpretacions dels seus protagonistes i escenes mítiques.

La pel·lícula, en anglès i subtitulada, s'endinsa en el subgènere de les 'monster movies' sacsejades pels errors de la ciència, un tema recorrent als anys 50, on se'ns avisa dels perills de “jugar a ser Déu”, en una referència molt evident al Frankenstein de Mary Shelley. El film de Kurt Newman ha tingut remakes, revisions televisives, homenatges i còpies que han augmentat la seva etiqueta de peça de culte i l'han instal·lat en l'imaginari cinèfil col·lectiu.

Kurt Neumann

Kurt Neumann, director alemany nascut a Nuremberg el 1908, va viatjar als Estats Units i va començar a dirigir versions alemanyes de les pel·lícules de Hollywood. Va dirigir films de la sèrie Tarzan entre 1945 i 1954. Va començar a destacar com a director del gènere d´aventures i ciència-ficció amb títols de baix pressupost com Rocketship XM (1950), Cronos (1957) i She-Devil (1957). Va morir el 1958, poc abans de l'estrena de The Fly i, per tant, no va conèixer l'èxit i la repercussió del seu millor film.