Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La nova proposta d'aeròdrom de la Cerdanya no acollirà "en cap cas" vols comercials i reduirà l'edificabilitat

La nova proposta d'aeròdrom de la Cerdanya no acollirà "en cap cas" vols comercials i reduirà l'edificabilitat

El Departament de Territori i Sostenibilitat acorda amb els ajuntaments de Das i Fontanals revisar l'ordenació. El Parlament ha rebutjat un proposta de CSQEP per paralitzar el pla
Aeròdrom de la Cerdanya (ACN)
09/07/2016 08:50

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha anunciat que treballa en una nova proposta per al Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom de la Cerdanya, que el director general d'Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, ha presentat aquest dijous als alcaldes de Das i Fontanals de Cerdanya.

El PDUA va ser aprovat inicialment l'abril del 2015 i sotmès al preceptiu període d'informació pública, però la seva aprovació definitiva, prevista per a l'abril passat, es va posposar per donar resposta a les inquietuds sorgides al territori. Fruit de les converses amb els ajuntaments de la Cerdanya, el Consell Comarcal i els agents socials, el Departament ha posat sobre la taula una nova proposta de Pla que, un cop hi hagi el consens necessari, s’aprovarà inicialment per segon cop la propera tardor i es tornarà a sotmetre a informació pública, per permetre la participació de tots els ciutadans interessats.

En una nota emesa pel departament es diu que "s'aposta per mantenir l'aviació lúdica i esportiva, ultralleugers, globus aerostàtics, paracaigudisme i vol a vela". Així mateix, segueix "no es preveu un augment de la capacitat operativa de l'aeròdrom i en cap cas s'admetrà l'aviació comercial".

El departament també fa referència a l'edificabilitat que permetrà el PDUA i, sense concretar res, si diu que es proposa "reduir l'edificabilitat" i "limitar els possibles hangars als necessaris per a l'aviació esportiva".

La nota emesa específica que la reducció de sostre es concentra sobretot en la zona d'aviació general, mentre la zona d'hangars destinats a vol a vela es manté igual que es preveia en el document que s'havia d'aprovar definitivament.

Un altre àmbit que es reduiria seria el de la torre de control, terminal, centre social i de tecnificació esportiva de vol a vela. Aquí es preveu ubicar un centre d'alt rendiment esportiu vinculat al vol de muntanya i al vol a vela, així com usos terciaris, hotelers, de restauració i educatius.

Prèviament a aquest anunci, la comissió de Territori del Parlament ha rebutjat la proposta de resolució de Catalunya Sí Que es Pot (CSQEP), que volia aturar l'aprovació del Pla Director Urbanístic. El diputat Marc Vidal creu que durant el procés de tramitació del PDU "no s'ha tingut en compte ni escoltat els municipis afectats" i "no s'han respost a les al·legacions presentades pels ajuntaments de Das i Fontanals". La comissió va rebutjar la proposta de CSQEP amb els vots en contra dels deu diputats de JxSí, nou vots a favor (CSQEP, CUP, Ciutadans i PSC), i dues abstencions, del PP.