Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Seu disposarà d'un 'pis pont' per a casos de desnonaments

La Seu disposarà d'un 'pis pont' per a casos de desnonaments

El consistori urgellenc destaca noves accions en matèria d'habitatge, com la petició de pisos a la SAREB o la finalització de l'estudi de parc vacant
La Seu d'Urgell
12/11/2015 18:09

L’Ajuntament de la Seu disposarà d’un habitatge que farà les funcions de “pis pont” en casos de pèrdua de l'habitatge habitual a l’espera de l’obtenció d’un pis d’emergència o d’altres tipologies de residència. Aquesta modalitat d'habitatge, novetat al municipi, serà gestionada pel Consorci d’Atenció a les Persones de l’Alt Urgell.

La tinent d’alcalde d’Atenció a les Persones i portaveu del Consorci, Anna Vives, ha manifestat a través d'una nota de premsa que “fa temps que s'està treballant per disposar d’un recurs d'aquest tipus i, en el moment que hem detectat la possibilitat de disposar-ne, s’han fet les gestions necessàries per obtenir-lo, ja que prioritzem disposar d’un habitatge propi per reallotjar aquells casos que es trobin en risc d’exclusió residencial”. Vives ha explicat que es tractarà d'un habitatge que es podrà usar de forma puntual "fins que s’obtingui una solució adequada per a cada situació”.

El consistori urgellenc ha informat que treballa des de fa temps en diferents aspectes en matèria d’habitatge amb l'objectiu d’afrontar, des d’una nova perspectiva, la problemàtica habitacional que sofreixen persones i famílies de la ciutat, mitjançant la possible obtenció de vivendes propietat d’entitats financeres. En aquesta línia, també s'ha signat un conveni amb l'Agència Catalana de l'Habitatge per a l'obtenció de vivendes a través de la mesa d'emergència, organisme on s'acudeix quan hi ha algun cas de desnonament urgent.

A més, entre les accions que paral·lelament s’estan duent a terme per fer front al conflicte de la manca d’habitatge de lloguer social, s’hi troba la petició formal realitzada per l’alcalde de la Seu, Albert Batalla, a la Secretaria General d’Habitatge de la Generalitat de Catalunya per tal que el municipi alturgellenc pugui ser receptor de pisos provinents de llançaments per destinar-los a lloguer social.

Ajuts i prestacions econòmiques urgents especials

La tinent d'alcalde Anna Vives ha destacat "el treball permanent del Consorci d’Atenció a les Persones i de l’àrea d’habitatge de l’Ajuntament de la Seu, que s’ocupen de la tramitació dels ajuts de lloguer just i de les prestacions econòmiques urgents especials. Només en els darrers tres anys s'ha tramitat i concedit 682 ajuts que han ajudat a evitar situacions que podien haver estat de risc". I ha afegit: "A aquesta modalitat de subvencions cal sumar els ajuts concedits des del propi Consorci d’Atenció a les Persones per fer front tant a les emergències en l’àmbit de l’habitatge com de la pobresa energètica". Només en el transcurs d’aquest any 2015 s’ha ajudat 168 famílies per aquests dos conceptes.

Estudi del parc vacant d'habitatges

L’Ajuntament urgellenc destaca també que va encarregar un estudi de detecció d’habitatge buit a la Seu d’Urgell (parc vacant d’habitatge) per tal d’esbrinar quantes propietats desocupades hi ha al municipi per saber quines d’aquestes es podrien arribar a destinar a habitatge social. Aquest document ha arribat a la part final de la primera fase. En concret, s’ha elaborat tota la part de detecció de vivendes buides i ara cal confirmar-ne la titularitat; és a dir, quines són propietat d’entitats bancàries o d’empreses promotores, i quines són de propietat privada.

Per destriar-les s’iniciarà en breu un treball de camp que consistirà en la visita de totes les vivendes que a l’estudi consten com a deshabitades. La visita la faran persones degudament acreditades per part de l’Ajuntament i amb l’únic objectiu de confirmar si en aquella adreça hi viu algú o no.